شهردار دماوند؛

دماوند زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن به اولین شهر رباتیک کشور را دارد

توجه به مقوله جذاب و ارزشمند رباتیک که ترکیبی از علوم مهم و زیربنایی کامپیوتر،مکانیک و الکترونیک است، می‌تواند زمینه ساز شناسایی استعدادها جهت ورود جوانان و نوجوانان شهر به مراکز علمی و آکادمیک با گرایش مورد علاقه باشد.

عباس صفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: مجموعه مدیریت کلان شهری بسیار خرسند است که در این زمینه پیشتاز بوده و با تشکیل کلاسهای آموزشی رباتیک گام کوچکی در جهت ارتقاء سطح علمی نوجوانان و نونهالان دماوند برداشته است.

شهردار دماوند افزود: خوشبختانه اولین خروجی این کلاس‌های آموزشی را در اردیبهشت ماه امسال رویت نمودیم و موفقیت این نونهالان آموزش دیده را در مسابقات کشوری تبیان شاهد بودیم که با کمترین تجربه در این مسابقات ملی حضور پیدا کردند و در بین بیش از 50 تیم به مقام چهارم دست یافتند.

صفری گفت: مجموعه شهرداری و شورای شهر امیدوار است در آینده نزدیک میزبانی یک دوره از این مسابقات را در سطح ملی برعهده بگیرد و توجه علاقه مندان بیشتری را به این مقوله جلب کند.

شهردار دماوند ادامه داد: دماوند علاوه بر دارا بودن زیر ساخت‌های مهم گردشگری، می‌تواند با تبدیل شدن به اولین شهر رباتیک کشور بر جاذبه‌های فراوان دماوند بیافزاید و نگاه گردشگران مختلف داخلی و خارجی را به این شهر جلب نماید.

صفری گفت: ساخت اولین ربات خوشامدگوی شهری، تشکیل تیم‌های رباتیکی و اعزام این عزیزان به مسابقات مختلف، حمایت از تیم‌های مختلف علمی و تحقیقاتی، میزبانی مسابقات رباتیک کشوری و در آینده نزدیک احداث اولین پارک موزه رباتیک کشور، از جمله اقدامات شهرداری دماوند در تبدیل نمودن این شهر به اولین شهر رباتیک کشور می‌باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.