رودهن؛

هیات امناها پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند

شهردار دماوند با بیان اینکه نقش هیات امناها تنها مختص به ایام محرم و صفر نیست گفت: هیات امناها پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و نقش بسزایی را در انتقال مطالبات شهروندان دارند.

"عباس صفری" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن نقش هیات های مذهبی را در ترویج فرهنگ عاشورایی و نیز ایجاد نظم و امنیت موثر دانست و اظهار کرد: شهر دماوند با داشتن سابقه مذهبی و برگزاری مراسم های باشکوه عزاداری در ایام محرم، همواره مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: بررسی و توجه به مسائل کمی و کیفی در برگزاری مراسم های عزاداری در حسینیه ها و مساجد دماوند نقش مهمی را در ایجاد شرایط مطلوب برای عزاداران ایفا می کند.

این مقام مسوول یکی از موضوعات مورد توجه در این بخش را تداوم تاریخی و انضباط اخلاقی در این مراسم ها دانست و گفت: در ایام محرم مجالس عزاداری متعددی در دماوند برگزار می شود که در هر مراسم، منبر سخنرانی وعاظ نیز برپاست که این منبر در ترویج فرهنگ عاشورایی و توجه به حقوق اخلاقی بسیار موثر است.

شهردار دماوند همچنین به نقش هیات های مذهبی در ترویج فرهنگ اسلام و حقیقت قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا تاکید کرد و گفت: این مهم باید در بین نسل جوان بیش از پیش نهادینه شود.

صفری به یکی از موضوعات مهم در حوزه فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: از جمله موضوعاتی که می توان توسط هیات های مذهبی به وعاظ تاکید و در بین مردم بیان کرد، توجه به جایگاه نماز به ویژه نماز جماعت است.

وی به بیان حقوق شهروندی، انضباط اخلاقی، حفظ حقوق بیت المال، جلوگیری از تخریب فضای سبز و قطع اشجار، صرفه جویی در مصرف خدمات زیربنایی همچون آب و .... توسط وعاظ در مجالس عزاداری اشاره کرد و افزود: از موضوعاتی که طی ماه های اخیر با آن مواجه بودیم تخریب و سرقت اموال عمومی در سطح شهر بود که موجب شد بیش از 60 میلیون تومان جهت تامین مجدد آن هزینه کنیم.

این مقام مسوول ادامه داد: آنچه امروز باید در جامعه به شهروندان یادآوری کرد، توجه به حقوق شهروندی و حفاظت از شهر توسط خود آنان است که با داشتن احساس مسئولیت محقق می شود.

وی در ادامه به دیگر مطالبات شهرداری در ایام محرم اشاره و خاطرنشان کرد: با تعامل می توان در بخش های مختلفی همچون جمع آوری زباله ها، پاک سازی و رفت و روب معابر اطراف حسینه ها و مسیر دسته جات عزاداری، رفع سد معبر باهدف هموار کردن مسیر تردد خودروها بعد از برگزاری مراسم عزاداری، ایجاد سطل های زباله در اطراف حسینیه ها و ... توجه کرد.

این مقام مسوول همچنین از هیات های مذهبی خواست تا نسبت به برپایی خیمه های عزاداری و ایستگاه های صلواتی که در محله و اطراف حسینیه ها برپا می شود نظارت داشته تا در جایی مطلوب ایجاد و موجب ترافیک در محورهای داخل شهر نشود.

انتهاي پيام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.