دم افتخاری خسوس را باد کرد تا فوتسال ما را از بالا ببیند

مشکل فوتسال نفس‌هایی است که ذره‌ها را کوه می‌کنند و کوه ها را متلاشی و این حاصل بی‌برنامگی فوتبال در سال های اخیر است.

دم افتخاری خسوس را باد کرد تا فوتسال ما را از بالا ببیندبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ این روزها فوتسال ایران شده توپ دست رشته دست مسئولان تا برای اعمال قدرت آن را به هر کجا می می‌خواهند پرتاب کنند، اما در موقعیتی که حدود 8 ماه مانده به آغاز جام ملت‌های آسیا و گرفتن سهمیه جام جهانی شاید این بازی خطرناکی برای فوتسال کشورمان باشد.

زمانی که پس از بازگشت از رقابت‌ها و تورنمنت نخست، افتخاری برای حمایت از خسوس محبوب و ساکت کردن منتقدان قد علم می‌کرد باید به فکر کرشمه های خسوس هم می‌بود اما آنقدر از زبان رئیس فوتسال کشور جمله تکراری "سطح خسوس از فوتبال ایران بالاتر است" را شندیدیم تا خود خسوس هم باورش شد که برای فوتبال ایران بزرگ است.

حالا از اینکه در مدت حضور این مربی چه بلایی سر فوتسال آمد و در تمام این روزها بخاطر ترس خسوس، مربیان داخلی جای پای محکمی در کادر فنی نداشته می‌گذریم اما نباید خودمان را گول بزنیم، این ورزش چه کمبودی داشت که خسوس آن را برطرف کرد، چرا ناکامی جام جهانی گذشته فقط به پای مربی داخلی نوشته شد و مسئولان به فکر حمایت از مدیر فنی همان کادر افتاند؟

در تمام این مدت مربی‌های داخلی و کاربلد دیگری در ایران وجود نداشت که مجبور نباشیم هر شرطی را برای داشتن این مربی پروازی قبول کنیم؟

در مواردی حق می‌دهیم به افتخاری که از مربیان داخلی فراری ‌باشد زیرا هر انتخابی تبعات و اعتراضات باقی مربیان را در پیش داشته اما حالا با توجه به شایعاتی که به گوش می‌رسد نمی‌توان مدیریت نادرست افتخاری را نادیده گرفت.

این طور در نظر می‌گیریم که افتخاری با حضور وحید شمسایی در راس کادر فنی فوتسال موافق نیست و به دلیل ملاحظات مجبور به مذاکره شده است و به همین دلیل هم تمام راه‌ها را برای بازگشت خسوس بازگذاشته است اما حتی با این وضعیت نیز در شان یک رئیس نیست که برای ابراز مخالفت نامحسوس خود دست به دامان دیگر گزینه‌ها شود. آن هم گزینه‌ای که با تمام شرایط مطلوبی که در ایران داشت نقش فراری را بازی می‌کند.

شاید اگر تحکم مسئولان کمیته فوتبال بیشتر بود و سیاست یکی به در و یکی به تخته زدن را پیش نمی گرفت حال با این شرایط رو به رو نبودیم که در روزهای حساس فوتسال تنها 2 گزینه سرمربی‌گری داشته باشیم که یکی تنها تجربه هدایت 2 تیم در لیگ را داشته و دیگری به فکر بالا بردن مبلغ قراردادش است.

حال با همه این شرایط و با نزدیک شدن تور نخست پرتغال با افتخار اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی ایی اعلام می شود که وضعیت سرمربی‌اش مشخص نیست و باید با مربیانی راهی رقابت ها شود که به لطف حضور خسوس قرارداد رسمی و محکمی ندارند.

شاید رقابت‌های پرتغال هم مهری باشد برقرارداد خسوس زیرا چنین تیمی با تمام حواشی مربوط به کادر فنی نتایج مطلوبی کسب نخواهد کرد تا همه قدر پروفسور خسوس را بدانیم.

البته از این نگذریم که مهم نیست وضعیت نامشخص تیم ایران موضوع خنده‌داری برای رقبا باشد بلکه مهم این است که افتخاری بعنوان رئیس فوتسال کشور جایگاه ایران را در رده بندی جهانی چهارم می‌داند نه هفتم!

و معمولا در صحبت هایش اشاره کرده حق ایران جایگاه هفتم نیست و اگر واقع‌بینانه به توانایی و کار فنی تیم‌ها نگاه کنیم ما باید بالاتر از آرژانتین، روسیه و دیگر کشورها قرار گیریم.

حال با این آشفته بازار در کادر فنی تیم ملی، امیدواریم فوتسال جان سالم به در ببرد و به حقانیتی که افتخاری به آن اشاره دارد برسد. یا اینکه آقای رئیس تعارفات و ترس را کنار بگذارد و اگر با شمسایی و مربیان داخلی مشکل دارد بازگو کند تا با این روش خسوس را تمام و کمال کنار بگذاریم و به فکر گزینه خارجی و دیگری باشیم.

شاید این راه جنجال به پا کند اما خیالمان راحت است که جام ملت های 2016 مانند جام حهانی دوره گذشته برای فوتبال ایران به کابوس تبدیل نمی‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار