پاسخگو نبودن افزایش تسهیلات مسکن و نیز اعلام قیمت نهایی برخی از واحدهای مسکن مهر پرند، از مهم‌ترین عناوین خبری این هفته به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ این هفته بازار مسکن بر خلاف سایر هفته های گذشته شاهد اتفاقات بسیاری بوده است.


عضو کمیسیون عمران از نیمه تمام ماندن پروژه‌های مسکن مهر خبر داد و گفت: دولت در حال حاضر تمام توان خود را برای تکمیل این پروژه‌ها به کار گرفته است و برنامه جدیدی در دست نداریم.


عضو کمیسیون عمران مجلس از قبول نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خبر داد و گفت: در حال حاضر تسهیلات زیر 14 درصد می‌تواند بازار را به رونق برساند.


معضل مسکن نیاز به راهکارهای اساسی دارد و هیچ چیز برای آن بهتر از راهکار تشویقی نیست.


دو مقام مسئول مرتبط با مسکن مهر آخرین آمار و ارقام مربوط به زمان افتتاح واحدهای فاز کوزو را در شهر جدید پردیس اعلام کردند.


بانک مسکن از موافقت اصولی سازمان بورس و اوراق بهادار با تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن خبر داد.


وجود شرایط سخت برای دریافت تسهیلات و همچنین اقساط بالا باعث گردیده میزان استقبال متقاضیان کاهش یابد.


معاون فنی شرکت عمران شهر جديد پرند از بررسی و اعلام قيمت‌های نهایی برخی از واحدهای مسکن مهر شهر جديد پرند به متقاضيان آن خبر داد.


قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل طرح مسکن مهر در کشور را خدمات زیربنایی است گفت: برای انجام خدمات زیربنایی، ساخت مسجد، مدرسه و کلانتری در مجموعه های مسکن مهر به ۵۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.


بعد از پیگیری دو ساله وزیر راه و شهرسازی و افزایش تسهیلات مسکن به 80 میلیون تومان، متاسفانه وجود شرایط سنگین برای بازپرداخت و سپرده گذاری باعث شده این تسهیلات تنها به عنوان مسکن برای بازار باشد.


خسروی از تسهیلات کم دولت برای خرید مسکن خبر داد و گفت: متأسفانه تسهیلات 50 یا 60 میلیون تومانی پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست و باید دولت در این زمینه اقدام جدی بکند.


وزير راه و شهرسازي در جمع دادستان‌هاي كشور اظهارداشت: وضع موجود شهرهاي ما و سوداگري شهري در ‌‌نهايت موجب مي‌شود اين منابع زيستي شهر در نسل موجود و نسل بعدي به فروش رود و يكسري سوداگر و مدير تاجر مسلك اين منابع را داد و ستد كنند.


مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: کمترین هزینه(در قیاس با دیگر هزینه های احداث بنا) می توان در راستای ایمن سازی محیطی اقدام کرد و تا ۸۰ درصد حوادث جرحی و فوتی کارگران ساختمانی را کاهش داد.


عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه دولت بعد از دو سال، فقط ایده و طرح در خصوص مسکن داده است گفت: امیدوار هستیم دو سال باقی مانده ایده‌های دولت به عمل کشیده شود.


صنعت نابسامان ساخت و ساز در کشور نیازمند فکری اساسی و برنامه‌ریزی جامع است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، تسهیلات ، افزایش ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار