مدیر کل دفتر آمار ایمنی و ترافیک سازمان راهداری کشور در شیراز گفت: تلفات سال 93 نسبت به سال 92، 1/5 درصد در معابر برون شهري و 5/6 درصد در كل تلفات كاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ جواد هدایتی در همایش مدیران ایمنی و ترافیک ستادی و استانی با محوریت ترافیک جاده‌ای و محوری گفت: سالانه 6 تا 8 درصد تولید ناخالص داخلی کشور صرف تصادفات می‌شود.

وی با بیان این که هدف از برگزاری این همایش توجیح طرح ارتقای ایمنی است افزود: همه ساله در دنیا 1 میلیون و 240 هزار نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند و تصادفات 9 امین عامل مرگ و میر در جهان است.

جواد هدایتی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال 2020 حوادث ترافیکی سومین عامل مرگ و میر در دنیا باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: برای کاهش حوادث و تلفات ترافیکی نیاز به اعمال مقررات ، آموزش، و اقدامات و هماهنگی های لازم داریم که تا حدودی این اقدامات انجام شده و کمیسیون در این بخش بسیار فعال است.

هدایتی افزود: از جمله اقدامات پیشگیرانه، اجرای طرح حفاظ ایمنی برای وسایل نقلیه سنگین که بزرگترین فراخوان خودرویی تاریخ کشور است می باشد.

وی با اشاره به این که: برخورد وسایل نقلیه سنگین با خودروهای سواری 35 درصد فوتی ها را در بر دارد گفت: با نصب این حفاظ ها بر روی خودروهای سنگین آمار کشته شدگان نیز کاهش می یابد.

وي اظهار داشت: طرح فراخوان خودروهاي كشور تا قبل از اغاز 6 ماهه دوم سال اجرا مي شود.

مدير كل دفتر آمار ايمني و ترافيك سازمان راهداري كشور ادامه داد: طرحي براي ارتقاي ايمني دانش آموزان، عابران پياده و موتور سواران كه گروه هاي آسيب پذير هستند اجرا مي شود كه در اين طرح آموزش و آرام سازي تردد در مقابل مدارس و ساير اقدامات انجام ميشود.

هدايتي با بيان اين كه: يك سوم تلفات ترافيك كشور مربوط به عابرين پياده و موتور سواران است افزود: 5/12 درصد تلفات مربوط به عابرين پياده ، 5/18 درصد تلفات مربوط به موتورسواران و 11 درصد تلفات نيز مربوط به وانت بار ها مي باشد.

وي اظهار داشت: طرح فراخوان خودروهاي كشور تا قبل از اغاز 6 ماهه دوم سال اجرا مي شود.

اين مقام مسئول گفت: آمار تلفات در ايران با توجه به جمعيت كشور رقم بالايي است به صورتي كه درسال گذشته 16 هزار و 500 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

وي اظهار داشت: تلفات سال 93 نسبت به سال 92، 1/5 درصد در معابر برون شهري و 5/6 درصد در كل تلفات كاهش داشته است.

هدايتي گفت: 400 دوربين ثابت در سراسر كشور نصب شده كه خروجي ان تبديل به قبض جريمه مي‌شود.

وي با بيان اين كه: 9 درصد تلفات ناشي از تصادفات كشور در معابر برون شهري استان فارس اتفاق مي‌افتد و به لحاظ عددي اولين استان كشور مي‌باشد.

اين مقام مسئول ادامه داد: از لحاظ فوتي ناشي از تصادفات درسنين 20-40 سال استان فارس رتبه سوم كشور را دارد.

هدايتي گفت: 1057 نفر پارسال در معابر برون شهري و درون شهري استان فارس بر اثر حوادث رانندگي جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کاهش ، تلفات ، رانندگی ، کشور ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.