استاندار همدان با بیان اینکه ابن‌سینا در دنیای بیرون از ایران، بیشتر شناخته شده است گفت: به عنوان وارثان این دانشمند بزرگ، باید برای معرفی آثار و اندیشه‌های او تلاش و کوشش کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان، محمدناصر نیکبخت در دیدار یوسف شاه‌حسینی، عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا ضمن تجلیل از مقام علمی و شایستگی جهانی بوعلی‌سیناگفت: بایستی از ظرفیت‌ جهانی شهرت ابن‌سینا در زمینه پزشکی و فلسفی به نحو شایسته بهره‌برداری شود و استانداری آمادگی د پشتیبانی لازم در این کار را دارد.

نیکبخت وجود آرامگاه شیخ‌الرئیس در همدان را نعمتی ارزنده ذکر کرد و گفت: ابن‌سینا در دنیای بیرون از ایران، بیشتر شناخته شده است و البته ما نیز به عنوان وارثان این دانشمند بزرگ، باید برای معرفی آثار و اندیشه‌های او تلاش و کوشش کنیم.

استاندار همدان لزوم توجه به بزرگداشت مفاخر ملی و جهانی را لازمه توسعه همه جانبه دانست و افزود: بزرگداشت و معرفی شخصیت‌های فاخر و بزرگی مثل بوعلی‌سینا و میرسید علی همدانی و توجه به میراث علمی ایشان در زمینه توسعه فرهنگی و علمی استان و کشور تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: میراث علمی و کتاب‌های پزشکی و فلسفی و ریاضی ابن‌سینا پس از هزار سال هنوز زنده و مورد توجه مراکز علم و فرهنگ و دانشگاه‌های معتبر جهانی است که خود مایه مباهات و افتخار ماست.

نیکبخت اظهار امیدواری کرد: با اختصاص بودجه و کمک لازم برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی و بزرگداشت بوعلی‌سینا، فعالیت‌ها و کارنامه بنیادی که به نام این شخصیت و در همدان است از رونق شایسته برخوردار خواهد شد.

استاندار همدان در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم در سفر استانی هیئت دولت به همدان با مصوبه‌ای قانونی، اعتبار ثابت در بودجه ملی برای این بنیاد در نظر گرفته شود.

عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا نیز در این دیدار گفت: بسیاری از مراکز معتبر علمی و دانشگاهی جهانی مزین به نام بوعلی‌سیناست و میراث این دانشمند ایرانی در گوشه‌ و کنار جهان مورد توجه و بهره‌برداری علاقه‌مندان و دانش‌پژوهان قرار دارد.

یوسف شاه حسینی با قدردانی از توجه استاندار همدان به امور علمی و فرهنگی استان اضافه کرد: برای رونق گرفتن شایسته بنیاد و گسترش فعالیت‌های آن، نگاه ویژه استاندار به عنوان دلسوزترین فرد هیئت امنا، راهگشای مشکلات مالی و اعتباری آن خواهد بود.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.