وزير صنعت،معدن و تجارت در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی شهریار، از آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی ملارد و صفادشت در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي و بين الملل وزارت صنعت و معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده در مراسم آغاز احداث شهرک صنعتی شهریار، سامان‌دهی شهرک‌های صنعتی را به عنوان یکی از سیاست‌های مهم وزارت صنعت،معدن وتجارت توصيف كرد و گفت:  سعي مي كنيم تا در کنارمراكز استان‌ها و شهرستان‌ها با ایجاد زیرساخت‌های صنعتي لازم شرايط مناسبي براي رونق تولید و اشتغال فراهم نماييم .

 وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این شهرک صنعتی خاطر نشان كرد: برای استان تهران که درحال حاضر بیش از 14 میلیون جمعیت دارد همواره ایجاد تولید و اشتغال به عنوان یکی از خواسته‌های مهم بشمار می‌آید که در این راستا ایجاد شهرک‌های صنعتی می‌تواند کمک شایانی داشته باشد.
 
وزير صنعت،معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احداث شهرک صنعتی شهریار خاطرنشان کرد: از همه مسئولان دولتي تقاضا می‌کنیم تا با کمک و همکاری در هر چه بهتر انجام شدن مقدمات اجرایی این شهرک ما را همراهی کنند.
 
نعمت زاده درادامه همچنین از ایجاد و بهره برداری از شهرک صنعتی ملارد و صفادشت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شهرک صنعتی صفادشت در مراحل نهایی اخذ زمین است و همچنین شهرک صنعتی ملارد نیز به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد که با راه‌اندازی این شهرک‌ها می‌توان شاهد تأثیر بسزایی در رفع نیاز اشتغال و رونق تولید شهرستان‌هاي شهریار وملارد بود. 
 
 معاون وزير صنعت،معدن و تجارت خبرداد: ساماندهي صنايع استان تهران مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نيز در این مراسم ضمن تاكيد بر ساماندهي صنايع استان تهران اظهار اميدواري كرد: با آغاز عمليات اجرايي شهرك صنعتي شهريار و همچنین ایجاد و راه‌اندازی  شهرک‌هاي صنعتي ملارد و صفادشت بتوان فضاي مناسبي براي انتقال واحدهاي صنعتي به اين شهرك‌هاي صنعتي فراهم كنيم.

محمد علي سيد ابريشمي كمبود زمين در تهران را مورد تاكيد قرارداد وگفت: اميدواريم بتوانيم در فاصله زماني كوتاهي شهرك‌هاي صنعتي موجود در استان را توسعه دهيم.

معاون وزير صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احداث شهرک صنعتی شهریار خاطرنشان كرد: مساحت 3 هزار هکتار برای راه‌اندازی این شهرک درنظر گرفته شده است که در فاز عملیاتی با 800 هکتار آغاز به کار خواهد شد. 

سيد ابريشمي گفت: طراحی فاز 2 و 3، انتقال شبکه آب و برق و عملیات خاک برداری و همچنین ایجاد 10 هکتار فضای سبز از جمله اقداماتی است که  عملیات اجرایی آن آغاز شده و مطالعات ارزیابی زیست محیطی نیز در حال انجام است .
 
به گفته وی راه اندازی وبهره برداری از این شهرک‌های صنعتی در ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی این شهرستان تأثیر بسزایی خواهد داشت. 

همچنین در این مراسم گروسی نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایجاد و راه‌اندازی این شهرک‌ صنعتی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل استقرار شهرک‌های صنعتی در شعاع 120 کیلومتری؛  وزیر صنعت، معدن و تجارت رهنمودها و حمایت‌های بسیاری بعمل آورد .

وي افزود: استقرار صنایع غیرآلاینده و همساز با محیط‌زیست از تدابیري بود که در این خصوص اندیشیده شد که همه این اقدامات در جهت اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال زایی بیشتر مؤثر خواهد بود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
بهتر است که این شهرک ها مثل گل به مرکزیت مسجد و بافضای سبز و آرام باشد تا همه ساکنان آن روی آرامش را ببینند تا ردیفی
آخرین اخبار