مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران با تاکيد بر ساماندهی صنايع استان تهران ابراز اميدواری کرد: با آغاز عمليات اجرايی اين شهرک صنعتی و همچنين راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی ملارد و صفادشت، فضای مناسبی برای انتقال واحدهای صنعتی فراهم شود.

ساماندهی انتقال واحدها به شهرک‌های صنعتی استان تهرانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران، سيد محمد علي سيد ابريشمي کمبود زمين در تهران را مورد تاکيد قرارداد و گفت: اميدواريم در فاصله زماني کوتاهي شهرکهاي صنعتي موجود در استان را توسعه دهيم. 

وي با اشاره به اقدامات ساخت شهرک صنعتي شهريار خاطرنشان کرد: مساحت 3 هزار هکتار براي راه‌اندازي اين شهرک در نظر گرفته شده است که در فاز عملياتي با 800 هکتار آغاز به کار خواهد 
كرد. 

سيد ابريشمي گفت: طراحي فاز 2 و 3 ، انتقال شبکه آب و برق و عمليات خاک برداري و همچنين ايجاد 10 هکتار فضاي سبز آغاز شده و مطالعات ارزيابي زيست محيطي نيز در حال انجام است. 

به گفته وي راه اندازي و بهره برداري از اين شهرکهاي صنعتي در ايجاد اشتغال و توسعه صنعتي و توليدي اين شهرستان تأثير بسزايي خواهد داشت. همچنين در اين مراسم گروسي نماينده مردم شهريار، ملارد و قدس در مجلس شوراي اسلامي ضمن تقدير از حمايت‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت در ايجاد و راه‌اندازي اين شهرک‌صنعتي خاطرنشان کرد: براي حل مشکل استقرار شهرکهاي صنعتي در شعاع 120 کيلومتري؛  وزير صنعت، معدن و تجارت رهنمودها و حمايت‌هاي بسياري 
كرده است.

وي افزود: استقرار صنايع غيرآلاينده و همساز با محيط ‌زيست از تدابيري بود که در اين خصوص انديشيده شد که همه اين اقدامات در جهت اقتصاد مقاومتي و ايجاد اشتغال زايي بيشتر مؤثر خواهد بود.

وزير صنعت ، معدن و تجارت هم در مراسم آغاز عمليات اجرايي احداث شهرک صنعتي شهريار، از آغاز عمليات اجرايي شهرک صنعتي ملارد و صفادشت در آينده نزديک خبر داد و گفت : براي استان تهران که درحال حاضر بيش از 14 ميليون جمعيت دارد همواره ايجاد توليد و اشتغال به عنوان يکي از خواسته‌هاي مهم بشمار مي‌آيد و از همه مسئولان دولتي تقاضا مي‌کنيم تا با کمک و همکاري در هر چه بهتر انجام شدن مقدمات اجرايي اين شهرک ما را همراهي کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار