معاون هوانوردی و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايی کشوری اعلام كرد: پروازهای چارتر تنها در قالب تورها مجاز است و با دفاتری که بليت اين پروازها را بصورت انفرادی بفروشند، برخورد می‌شود.

فروش بلیت‌های چارتر فقط در قالب تور مجاز است/ فروش انفرادی، ممنوعبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري، محمد خداكرمي تاكيد كرد: پروازهاي چارتر بخشي از فعاليت شركت هاي هواپيمايي است اما اين پروازها تنها در قالب تورها قابل انجام است و هيچ شركتي حق ندارد بليت هاي چارتر را بصورت انفرادي بفروشد.

وي افزود: بر اساس بند ب مقررات سازمان هواپيمايي کشوري، اجازه تورهاي مسافرتي با مجوز سازمان ميراث فرهنگي صادر مي شود و مجوز بند پ هم زيارتي است كه سازمان حج مجوز آن را صادر مي کند.

معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي کشوري تصريح كرد: سال گذشته تعدادي شركت خدمات هواپيمايي به علت فروش بليت هاي شخصي چارتر لغو مجوز شد.

خداكرمي درباره فروش بليت در سايت‌هاي اينترنتي، گفت: خريد بليت از سايت ها از نيازهاي 
امروزي است و برخي تمايل دارند بليت را از طريق اينترنتي خريداري کنند، اما فعاليت سايت هاي متفرقه به غير از سايت اصلي شركت هاي هواپيمايي در حال حاضر قانوني نيست.

وي با بيان اينكه در طول روزهاي کم تقاضاي سال اين سايت ها مشكل زيادي را ايجاد نمي کند، اظهار داشت: زماني که تقاضا به زمان اوج مي‌رسد و تقاضا از عرضه بيشتر مي شود، نقش اين سايت‌ها پررنگ تر مي شود  و برخي بليت‌ها را بالاتر از قيمت مصوب مي‌فروشد.

معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي کشوري افزود: شركت هاي هواپيمايي 
موظفند فروش بليت را يا به‌صورت مستقيم از سايت خود يا از طريق دفاتر فروش بليت و آژانس‌هايي که مجوز بند الف را دارند ، انجام دهند.

خداكرمي تصريح كرد: سازمان هواپيمايي کشوري به هيچ يك از سايت‌هاي متفرقه مجوز نداده است و براساس مكاتبه اي که انجام داديم، اين سايت‌هاي اينترتي بايد از سازمان مجوز بگيرد يا اينكه فيلتر و بسته مي‌شود.

وي درباره اطلاعات درج شده روي بليت ها نيز اظهار داشت : بليت ها طبق دستور العمل بايد اطلاعات لازم را داشته باشد و معمولا به زبان فارسي و گاهي دو زبانه اين اطلاعات درج مي شود. 

اما نوع هواپيما در بليت نوشته نمي شود چون موضوع از اهميت ساير عوامل برخوردار نيست و اگر مسافري حساس باشد، مي تواند از متصدي سوال كنند.

بر اساس اعلام معاون سازمان هواپيمايي کشوري، كساني که از خدمات فروش بليت يا پروازها شكايتي دارند مي توانند به سايت سازمان و بخش شكايت ها مراجعه كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار