افزایش نرخ بلیت بر اساس تورم انجام می‌شود و اگر قرار به افزایش قیمت باشد این امر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری بررسی و سپس ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ قیمت بنزین هواپیما از هر لیتر 5 هزار ریال با هزار ریال افزایش به عدد 6 هزار ریال در هر لیتر رسید و باعث شد تا زمزمه‌های افزایش قیمت بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی شنیده شود.

شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردند که این افزایش نرخ سوخت می‌تواند بر سوددهی آن‌ها تاثیر گذارد و باید بهای بلیت هواپیما نیز افزوده شود تا مانع از زیان‌دهی شرکت‌های هواپیمایی گردد.

اما مطلب قابل توجه اینجاست که بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها و نرخ سوخت هواپیما 7 هزار ریال تعیین شده بود که درنهایت با اختلاف نظر شرکت‌های هواپیمایی و شرکت پخش فراوده‌های نفتی قیمت سوخت هواپیما از سال 93، پنج هزار ریال در هر لیتر اعلام شد.

با وجود کاهش 2 هزار ریالی قیمت سوخت هواپیما در تیرماه سال 93، قیمت بلیت هواپیما همزمان با آزادسازی نرخ‌ها به طور متوسط 30 درصد افزایش پیدا کرد و معلوم نیست حالا که قیمت سوخت فقط 20 درصد افزایش پیدا کرده و هنوز 10 درصد از افزایش نرخ بلیت در سال قبل هم کمتر است، چرا شرکت های هواپیمایی دوباره در پی افزایش نرخ بلیت هستند؟

در همین راستا؛ علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: افزایش نرخ بلیت بر اساس تورم انجام می‌شود و اگر قرار به افزایش قیمت باشد این امر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری بررسی و سپس ابلاغ می‌شود.

جهانگیریان افزود: در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش نرخ بلیت هواپیما نداریم و در صورت تغییر نرخ‌ها، این مساله در تارنمای اینترنتی سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir اطلاع رسانی می‌شود.

لازم به ذکر است که افزایش نرخ بلیت هواپیما که برخی شرکت‌های هواپیمایی به دنبال آن هستند، در حالی مطرح می‌شود که هنوز بعضی از شرکت‌های هواپیمایی به دستور العمل حقوق متقابل مسافر و شرکت‌های هواپیمایی پایبند نبوده و در هنگام تاخیر پرواز هیچ خدماتی را به مسافر ارائه نمی‌کنند.

همچنین بر اساس دستور العمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، قرار بود مسافر بتواند صندلی و غذای داخل پرواز را خودش انتخاب کند و یا در هنگام همراه نداشتن بار بلیت ارزان‌تر خریداری کند که این مساله نیز محقق نشده و آزادسازی نرخ بلیت تنها منجر به افزایش قیمت بلیت هواپیما شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بلیت ، هواپیما ، افزایش ، نرخ ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار