گودرزی: با درایت و خلاقیت می توان جذب منابع کرد/سیاست دولت یازدهم ورود مردم به عرصه های اقتصادی است

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که ظرفیت های گسترده ای برای جذب منابع غیر دولتی در اطرافمان وجود دارد، گفت: با قدری درایت و خلاقیت می توان منابع را متمرکز و به نفع مردم استفاده کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  محمود گودرزی درگردهمایی معاونین توسعه منابع و پشتیبانی و مسئولین فنی- مهندسی ادارات کل ورزش و جوانان استان ها وضعیت مالی، بودجه و پول را وضعیت نامناسبی در کشور عنوان کرد و افزود: شاید این وضعیت توفیقی ایجاد کند تا بتوانیم به سایر منابع نیز بیاندیشیم.

وی با بیان این که بسیاری از کشورها چنین وضعیتی را تجربه کرده اند و توانسته اند با خلاقیت مشکلات را پشت سر بگذارند، گفت: براساس این الگو در سال گذشته توانستیم 3 برابر ظرفیت پیش بینی شده، جذب منابع کنیم؛ به عبارتی 120 پروژه برای افتتاح پیش بینی کرده بودیم که توانستیم به 350 پروژه افزایش دهیم.

گودرزی افزود: به طورحتم ظرفیت های بیشتری وجود دارد که با نگاه فراترمی توان تا 10 برابر نیز جذب منابع، و بخش عمده ای از مشکلات را حداقل در حوزه ای کا ما درگیر آن هستیم حل کرد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با تاکید به این نکته که باید از اتکای خود به نفت ، دولت و اعتبارات قطره ای که همواره ما را تشنه نگه داشته است، بکاهیم، گفت: باید از سایر منابع که اتفاقاً به وفور در دست رس است استفاده کنیم و در این بین قانونو قانون گذار نیز هوشیار بوده و دست ما را در این زمینه باز گذاشته و امکان جذب منابع را به ما داده است.

او با بیان این که قانون گذار به ما اجازه داده تا برخی از اراضی و املاک خود را به فروش برسانیم یا تغییر کاربری دهیم، افزود: این واگذاری ها و تغییر کاربری ها گاهی اوقات آنقدر مشکلات برای مدیران ایجاد کرده که اعتماد به نفس را در این زمینه از آن ها گرفته است. 

گودرزی تاکید کرد: قانون باید در این بین حامی و   مدافع افراد باشند تا بتوان با اعتماد به نفس کامل مشکلات را مرتفع کرد. پس ما ظرفیت های بسیار بسیار گسترده ای اطرافمان وجود دارد که با قدری درایت و خلاقیت می توان منابع را جذب ، متمرکز و به نفع مردم استفاده کرد.

وی در ادامه با بیان این که سیاست های دولت تدبیر و امید مشارکت دادن بخش خصوصی و فعال کردن این بخش است، گفت: آن قدر در گذشته در این مشارکت و فعال سازی مشکلات وجود داشته یا روش ها غلط بوده و یا نیت های سوء در آن اعمال شده که روحیه جذب منابع از سایر بخش ها را گرفته است.

وزیر ورزش و جوانان مقاومت سازمانی برخی بخش ها را از دیگر موانع پیش روی این رویکرد عنوان کرد و افزود: تغییر نگرش، تغییر پارادایم و تغییر فرهنگ نیاز است تا بتوانیم بر این مسائل غلبه کنیم. ازدست ما به تنهایی کاری ساخته نیست، چراکه شما باید دنبال منابع بروید، آن ها را شناسایی کنید و به ما پیشنهاد دهید و هرجا که منع قانونی وجود دارد و هرجا که کمک و پشتیبانی می خواهد اعلام کنید تا ما با تمام وجود در صدد رفع موانع و مشکلات برآییم. 

او سیاست دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور را ورود مردم به عرصه های اقتصادی دانست و گفت: تا مردم وارد این عرصه ها نشوند محال است بتوانیم توفیقی حاصل کنیم، چرا که منابع مردمی منابعی لایزال هستند و منابع دولتی منابعی محدود. 

دکتر گودرزی با بیان این که هرچه بیشتر برای اتمام پروژه ها وقت تلف کنیم، هزینه تمام شده نیز بیشتر می شود، افزود: پروژه های ناتمام بسیار بسیار زیاد است و باید به نحوی مدیریت شوند تا به سرانجام برسند. با اعتبارات دولتی شاید 40 سال زمان نیاز باشد تا بتوان این ها را تمام کرد اما با منابع مردمی و استفاده از این پتاسیل حتما این زمان کوتاه تر خواهد شد.

او ادامه داد: خیرین و تُجار در کشوربسیارهستند و می توان با همکاری آن ها به تعاملی بُرد- بّرد دست یافت. توانمندی های قانونی و ظرفیت های پشتیبان نیز وجود دارد و می تواند کمک کند، مگر این که واقعاً انگیزه ای وجود نداشته باشد. 

وزیر ورزش و جوانان در ادامه چابک سازی و روان سازی دولت را از دیگر برنامه ها و اهداف عنوان کرد و گفت: دولت ما به لحاظ نیروی انسانی متورم است و این را فراموش نکنید که هرچه نیرو بیشتر جذب شود همکاران شما به لحاظ دریافت ها فقیرتر خواهند شد. با کوچک سازی کار چابک تر، تخصصی تر و با کیفیت ترمی شود؛ ضمن این که سطح دریافت ها نیز بالا می رود. از شما می خواهم برای توزیع نیروی درست انسانی تلاش کنید.

او منابع انسانی را در کشورهای توسعه یافته به عنوان اصلی ترین منبع معرفی کرد و اظهار کرد: آمار 2 سال پیش نشان می دهد که کشور ژاپن 85 درصد ثروتش را از طریق نیروی انسانی خود و به عبارتی نیروی مولد ، 15 درصد را از سایر منابع و 5 درصد را از منابع مرئی مانند جنگل و کوه و ... تامین کرده است.

گودرزی با بین این که این روند در کشور ما عکس است و هرچه ثروت تولید می کنیم از فروش منابع استف گفت: دست یابی به الگوهای موفق محقق نمی شود مگر با کمک حکومت، که حکومت از ما و شما تشکیل شده است؛ مطمن هستم این مجموعه می تواند به این موفقیت ها دست یابد و با توانمندی و همفکری شما راه کارهایی اتخاذ شود تا بتوان مشکلات موجود در ورزش را حل کرد.

وی در پایان با تاکید به این موضوع که تامین زیر ساخت های مکانیکی و فیزیکی تنها دغدغه ما نیست، افزود: زیرساخت های اصلی از منظر ما مربیان، دانشٍ ورزش، خود ورزشکاران و شرایط ارتقای این ها است که ماموریت اصلی ما نیز به شمار می رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: گودرزی ، وزیر ، ورزش ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار