دادستان عمومی و انقلاب استان فارس و رئیس انجمن حمایت از زندانیان در همایش نسیم مهر گفت: 60درصد از کل زندانیان فارس متاهل هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ همزمان با سراسر کشور همایش نسیم مهر جهت حمایت از خانواده های زندانیان امروز در شیراز برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان فارس و رئیس انجمن حمایت از زندانیان گفت: 97 درصد زندانیان استان را مردان و تنها 3 درصد را زنان تشکیل می دهند و 60درصد از کل زندانیان استان متاهل هستند.

طهماسب یزدانیان اضافه کرد: عدم بی تفاوتی به خانواده های زندانیان ، تعامل میان مسئولین و فرهنگ سازی جهت کمک به خانواده های زندانیان را از اهداف انجمن حمایت از زندانیان عنوان کرد.

یزدانیان در تشریح فعالیت های این انجمن افزود: 900 میلیون ریال هزینه تحصیلی ، یک میلیارد ریال به عنوان عیدی، معرفی 119 خانوار به کمیته ی امداد و آزادی 114 زندانی به کمک انجمن و خیرین بخشی از فعالیت های این انجمن در پارسال بوده است.

علی القاصی مهر رئیس دادگستری استان نیز ضمن بیان این مطلب که 16 هزار و 700 زندانی در زندان های استان هستند گفت: استان فارس از لحاظ کیفری سومین و از لحاظ میزان زندان ها اولین استان کشور است.

وی همچنین ترک تحصیل و روی آوردن به شغل های کاذب را از عوارض زندان بر خانواده های زندانیان عنوان کرد.

علی دمیری دبیر اجرایی همایش نسیم مهر رویکرد این همایش را ارتباط خانواده های زندانیان با خیرین عنوان کرد و افزود: کمک مالی به خانواده های بی بضاعت زندانیان و جلسات مشاوره ای به خانواده های زندانیان از جمله فعالیت های انجمن حمایت از زندانیان است.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.