اردبیل؛

صادرات محصولات کشاورزی اردبیل به کشور بنگلادش

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل از روند تسهیل صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل به کشور بنگلادش خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ ارژنگ عزیزی در جلسه‌ای با تجار اردبیل و رایزن کشور بنگلادش گفت: با رایزنی‌های انجام شده روند صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل به بنگلادش تسهیل می‌شود.

وی افزود: استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار عظیمی در بخش کشاورزی دارد و می‌تواند در آینده جایگاه ویژه‌ای در بازارهای بین‌المللی به ویژه بازار بنگلادش پیدا کند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل آمادگی کاملی برای توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشور بنگلادش دارد، گفت: در این راستا نشست‌های دو جانبه بین مسئولان انجام شده که نتایج مثبتی داشته است.

عزیزی بیان کرد: علاوه بر محصولات کشاورزی، صنایع دستی به‌ ویژه فرش و گلیم اردبیل نیز می‌تواند در آینده نزدیک یکی از محصولات صادراتی استان به کشور بنگلادش باشد که مقامات بنگلادشی از این امر استقبال کرده‌اند.

وی افزود: با تفاهمات انجام شده بین مسئولان استان اردبیل و کشور بنگلادش نشست‌های مشترکی برای ارتقای روابط تجاری و اقتصادی در اردبیل و داکا انجام می‌شود که این نشست‌ها بی‌شک تأثیرات مثبتی در ارتباط دو منطقه خواهد داشت.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل با بیان اینکه توانمندی‌های کشور بنگلادش و استان اردبیل در بخش کشاورزی بسیار بالا است، تصریح کرد: باید از این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در راستای توسعه بخش کشاورزی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی به مناطق مختلف دنیا استفاده کرد.

عزیزی گفت: با تفاهمات انجام شده نمایشگاه‌های مشترک بین استان اردبیل و بنگلادش در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود و این نمایشگاه‌ها نقش بسزایی در شناساندن توانمندی‌های دو منطقه در بخش‌های مختلف خواهد داشت.



انتهای پیام/  ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.