رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: استان اردبیل در تولید عسل باکیفیت رتبه ممتاز کشور را به خود اختصاص داده است.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ سیدفردین صفوی در جلسه ساماندهی عسل‌فروشان استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در تولید عسل باکیفیت رتبه ممتاز کشور را به خود اختصاص داده و متاسفانه در برخی از مناطق از جمله چوبر گیلان شهد تقلبی تولید می‌شود که این امر عسل طبیعی را نیز تحت شعاع خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: عسل سبلان یکی از باکیفیت‌ترین عسل‌ها در منطقه و خاورمیانه بوده و هیچ گونه عسل تقلبی در استان اردبیل وجود ندارد.

عضو هیئت مدیره انجمن ملی عسل ایران در ادامه با بیان اینکه تولیدکنندگان عسل در اردبیل مهارت فوق‌العاده‌ای که در تولید عسل دارند، گفت:‌ استان اردبیل به دلیل داشتن جاذبه‌های بکر و طبیعی و انواع گیاهان دارویی بهترین منطقه برای تولید عسل محسوب می‌شود.

عرضه عسل اردبیل در نمایشگاه صنعت زنبورداری کره جنوبی

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: عسل سبلان اردبیل در نمایشگاه صنعت زنبورداری کره جنوبی که در شهریورماه امسال برگزار می‌شود، در معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

صفوی افزود: نمایشگاه صنعت زنبورداری کره جنوبی 24 تا 29 شهریورماه در این کشور برگزار می‌شود و در این نمایشگاه 30 شرکت از کشور ایران حضور می‌یابند که استان اردبیل نیز جزو شرکت‌کنندگان است.

وی یکی از ضعف‌های اتحادیه عسل‌فروشان کشور را عدم کارآیی و مدیریت نامناسب برشمرد و گفت:‌ باید مدیری با کفایت و در شان صنعت زنبورداری کشور انتخاب شود تا عسل ایران در تمام دنیا به معرض نمایش گذاشته شود.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل در ادامه اظهار داشت: یکی از علل تلفات زنبور در استان اردبیل داروهای قاچاق و تقلبی و موم‌های آلوده بوده که این امر سبب تلفات زیاد زنبور در استان شده که این امر نیازمند برنامه‌ریزی اساسی برای جلوگیری از ورود داروهای تقلبی و موم‌های آلوده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.