اردبیل؛

شهرستان بیله سوار میزبان جشنواره ملی کوچ عشایر

مدیر امور عشایری استان اردبیل از میزبانی پنجمین جشنواره ملی کوچ عشایر در شهرستان بیله سوار استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل، قادر هنرمند گفت: پنجمین جشنواره ملی کوچ عشایر ۷ خردادماه امسال در آستانه آغاز کوچ عشایر شاهسون در منطقه جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره بعد از سال‌ها تأخیر و تعلل در برگزاری آن امسال در این منطقه برگزار می‌شود که در این زمینه برای اجرای هر چه بهتر این جشنواره انتظار می‌رود عشایر منطقه از کوچ زود هنگام پرهیز کنند و به توصیه‌ها و هشدارهای داده‌ شده در این زمینه توجه جدی داشته باشند.

مدیر امور عشایری استان اردبیل افزود:‌ در برگزاری این جشنواره طوایف 34 گانه عشایر استان اردبیل حضور می‌یابند و علاوه بر عشایر استان از 7 استان عشایرنشین همجوار نیز برای شرکت در این جشنواره در منطقه حضور می‌یابند که این امر فرصتی مناسب برای نمایش و معرفی ظرفیت‌های عشایر منطقه به شمار می‌رود.

هنرمند با تاکید بر معرفی جاذبه‌های گردشگری عشایر در این جشنواره بیان کرد:‌ فرهنگ و هنر، آداب و رسوم و برخی تولیدات و محصولات جامعه عشایری استان اردبیل از جمله ظرفیت‌ها و جاذبه‌هایی بوده که در قالب این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود تا زمینه رونق و توسعه آن فراهم آید.

وی گفت:‌ عشایر در ایام بهار هر سال در دامنه‌های سبلان و در 250 هزار هکتار از مراتع این منطقه اقدام به چرای دام‌های خود می‌کنند که نقش بسیار اساسی در تولید محصولات دامی و پروتئینی دارند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اردبیل ، جشنواره ، کوچ ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.