معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از آمادگی دولت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نظامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، "سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو که امروز (سه‌شنبه) در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد، اظهار داشت: همایشی که امروز برگزار می‌شود قدرت نظامی کشورمان را نشان می‌دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: صنعت شناورهای تندرو، صنعت بومی بوده و فرق صنعت با کارخانه این است که در اقتصاد نفتی، نفت خام زیر پای ماست و با 4- 5 دلار آن را استخراج می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه نظامی هم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همینطور بود، در آن زمان ما دارای نیروی هوایی قدرتمند و هواپیماهای پیشرفته بودیم اما با خودداری غرب از ارائه قطعات هواپیما، بخش اعظمی از این مجموعه دچار مشکل شد.

ستاری افزود: متاسفانه امروز در کشور ما نقش دانشگاه و نخبگان در صنعت نادیده گرفته می‌شود لذا جوانان ما به خارج از کشور می‌روند تا از نظر علمی ارضا شوند و این در حالیست که مراکز نوآوری، کارگاه‌های فناوری و دانشگاه باید نسبت به فارغ‌التحصیلان خود متعهد باشد نه اینکه او را رها کنند، چرا که دانشجو تحصیل کرده تا کارآفرین و برای کشور مفید باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در بخش خصوصی، ایده‌ها و نوآوری جوانان برای شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار مهم است چرا که بهترین شرکت‌های دانش‌بنیان را همین جوانان با جرات و انگیزه بالا تاسیس و اداره می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما آمادگی داریم از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نظامی حمایت کنیم؛ چرا که مسائل نظامی در حیطه اقتدار ملی بوده و  وظیفه دولت است که از این شرکت‌ها حمایت کند.

وی افزود: چرا در حوزه انرژی هسته‌ای اینقدر به ما ایراد می‌گیرند؟ ما می‌توانستیم نیروگاه‌ها را بخریم و آنها هم به ما می‌دادند اما مهم این است که ما به دانش ساخت آن رسیده‌ایم، این همان موضوعی است که قیمت ندارد.

ستاری گفت: بودجه دانشگاه "ملک عبدالله" در عربستان سالانه 7 و نیم میلیارد دلار است اما اگر 700 میلیارد دلار هم بودجه داشته باشد، توانایی و علم دانشگاه صنعتی شریف و دانشجویان ما را ندارد چرا که با پول نمی‌توان دانش ایجاد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه روح تولید علم، پژوهش است نه دستگاه‌های آزمایشگاهی گفت: اگر ثابت قدم باشیم می‌توانیم به اهدافمان در حوزه علمی و پژوهشی برسیم، همان طور که در حوزه شناورهای تندرو با دست خالی کار را شروع کرده و امروز به جایی رسیده‌ایم که کشورهای دیگر را پشت سر گذاشته‌ایم.


ستاری در پایان با بیان اینکه ما آمادگی همکاری در حوزه‌‌های مرز دانش و تجاری‌سازی با سازمان صنایع دریایی و نیروی دریایی سپاه را داریم، خاطر نشان کرد: امیدواریم در ستاد فناوری دریا اتفاقات خوبی بیفتد و این دانشی که 20- 25 سال کشور برای آن زحمت کشیده حفظ شود و به راحتی از دست نرود.


انتهای پیام/
برچسب ها: ستاری ، شناور ، سپاه ، همایش ، تندرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار