دریادار فدوی در "چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو":

شناورهای 109 تا 110 نات را خودمان می‌سازیم/انفعال آمریکایی‎ها در دریا مقابل نیروهای ایرانی

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شناورهای 109 تا 110 نات را خودمان می‌سازیم اما آن چیزی که در دنیا است شناور تندرو نظامی نیست و نه تنها آن چه که ما داریم قبلا نبوده بلکه کپی برداری هم نکرده‌ایم.


شناورهای 109 تا 110 نات را خودمان می‌سازیم
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو که در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد اظهار داشت: پیشرفت کشورمان در صنعت شناورهای تندرو  و برگزاری این همایش مایه مباهات و خشنودی است.

وی افزود: این پیشرفت کم کم باید در حوزه‌های مختلف بروز و نمود بیرونی خود را در محصولات نیروی دریایی سپاه با مجموعه‌های مختلف اعم از سازمان تحقیقات دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نشان دهد.

سردار فدوی تصریح کرد: بنا بر تقدیر و دستور فرمانده معظم کل قوا در اوایل دهه 80 بخش‌های خصوصی باید در حوزه شناورسازی درگیر شوند که موضع خوبی دارند.

 فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: عمده این کار به عهده سازمان دریایی وزارت دفاع است اما شرکت‌های خوبی در مناقصه شرکت کردند که خدمات پس از فروش و تعهد به خدمات خود دارند و در این چرخه قرار دارند.

وی افزود: در دنیا شناور تندرو خیلی زیاد است که باید با سرعت‌های بالاتر از 100 تا 136 نات و شناورهای 109 تا 110 نات را خودمان می‌سازیم اما آن چیزی که در دنیا است شناور تندرو نظامی نیست و نه تنها آن چه که ما داریم قبلا نبوده بلکه کپی برداری هم نکرده‌ایم.

سردار فدوی اظهار داشت: شناور تندرو نظامی شناوری است که "موشک " و یا "اژدر" و توپ‌های مختلف داشته باشد؛ لذا وقتی یک سلاح اساسی نظامی روی آن می‌آید شناور تندرو نظامی است.

دریادار فدوی افزود: موضوع دوم طراحی است و دوستانی در داخل کشور در نیروی دریایی سپاه، وزارت دفاع و دانشگاه‌ها که اساس و مبانی شناورهای تندرو را می‌دانند و دنیای بسیار وسیع ناشناخته و پیچیده را درک می‌کنند در این عرصه فعالیت کرده‌اند. 

وی تصریح کرد: ما قبلا کاری کردیم که سلاح روی شناور قرار گیرد و حوزه هوافضا و حوزه دریایی حوزه‌هایی هستند که صحنه تکنولوژی و صنعت پیشرفت بسیاری در آن کرده اما در حوزه سطح و زیرسطح قابل قیاس با حوزه های دیگر نیستند و هنوز علم دنیا در این باره حوزه‌های ناشناخته دارد و این یک روند دائمی است که تعطیل بردار نیست. 

دریادار فدوی گفت:  مقدمات کار  انجام شده و در سال‌های گذشته پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و آزمایشگاه‌های دریایی حوضچه تست نیروی دریایی سپاه در دانشگاه امام حسین(ع) با سرعت 20 متر در ثانیه تست شد تا 120 نات سرعت دریایی را می‌تواند در شناور طراحی کند. 

وی اظهار داشت: قبلا دوستان این را به خارج سفارش می‌دادند که همه اطلاعات و پول ما در حدود 80تا 100هزار دلار هدر می‌رفت ، اما امروز خودمان آن را طراحی کرده و می‌سازیم. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: در دنیا تنها کشوری که هم شناور تندرو به کار گرفته و هم با آ‌ن آمریکایی را مجبور کرده که اعتراف کنند  در این حوزه آسیب پذیر هستند، ایران است. 


** آمریکایی‌ها حاضر نیستند ضعف خود را مطرح کنند 

دریادار فدوی افزود: آمریکایی‌ها کشوری مزخرف و  مستکبر دارند که حاضر نیستند ضعف خود را مطرح کنند و اعتراف کنند مگر اینکه  غیر قابل انکار باشد. 

وی تصریح کرد: مقامات مسئول آمریکا در بالاترین سطح نظامی مانند وزیر  دفاع ، رئیس ستاد مشترک، و فرمانده نیروی دریایی آمریکا این را اعتراف کرده‌اند که 13میلیارد دلار هزینه ناو هواپیمابر  کرده اند که به راحتی به وسیله شناورهای تندرو سپاه غرق می شود. 

فرمانده نیروی دریایی عنوان داشت: غرق شدن ناو هواپیما بر جزء‌  عجایب عالم است و وزیر دفاع آمریکا در یک آکادمی نظامی که همه تحقیقاتی آمریکا در ‌آن‌جا جمع هستند گفته است که راهی برای مشکل پیدا کنید. 

وی گفت: آخرین سخنی که فرمانده  نیروی دریایی آ‌مریکا سه ماه پیش زده در شرایطی که قوی ترین مراکز تحقیقاتی آمریکا و دانشگاه‌های آن‌ها این را تصریح کرده‌اند این است که " ما را از شر باروت(سلاح‌های منفجره) در ناوها نجات دهید چرا که به واسطه توانمندی شناورهای تندروی سپاه ایرانی‌ها می‌توانند انبار ما را مورد هدف قرار دهند لذا به  جای باروت در ناو هواپیمابر باید باروت داشته باشیم" 


**امریکایی‌ها در دریا منفعل هستند

وی اظهار داشت: امریکایی‌ها در دریا منفعل هستند و در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان هیچ موقع نبوده که در انتهای روال از نیروهای ایرانی تمکین نکنند. 
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در حالی کشتی آ‌مریکای شرکت "مرسک" توقیف شد که آمریکایی‌ها اعلام کردند مالکیت آن مربوط به آن‌هاست؛ این موضوع نظامی سیاسی نبود بلکه یک موضوع معمولی بود بین شرکت‌هایی دریایی که این کشتی بدهی‌هایی داشته ، لذا این حکم به ما و نیروی دریایی ارتش و مرزبانی دریایی ناجا روز هفتم در مناطق دریایی ابلاغ شد و روز هشتم در تنگه هرمز کشتی را توقیف کردیم  و تصمیمات قضایی و مسائل سیاسی بعد از آن صورت گرفت. 
 
دریادار فدوی اظهار داشت: استکبار آمریکا خود را قدرت اول آمریکا و همه کاره می‌داند؛ در حالی که  در صحنه شناورهای تندرو که ما در آن حضور داریم ناتوان است. 
 
وی  افزود: یک الزامی برای کار بیشتر وجود دارد که با توجه به مشکلی که برای دشمن انقلاب اسلامی در این زمینه وجود دارد را نتواند حل کند و ما هر روز فاصله مان را در این پیشرفت شناورهای تندرو در خلیج فارس بیشتر کرده‌ایم. 
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای چهارمین بار شناور تندرو را وارد سازمان دریایی خود کرده‌اند، اما شناورهای آ‌ن‌ها 20متری است و با سرعت 35و 40نات و چون بزرگتر است و همچنین در شناور تندرو عامل انسانی و محیط مهم است، آمریکایی‌ها این توانایی و نیروی انسانی آن را ندارند که با شناور تندرو در مقابل ما قرار  گیرند لذا رسما نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که از سال 2015 اتکای ما بر روی شناور تندروی بدون سرنشین خواهد بود. 
 
دریادار فدوی گفت: این قوت برای آ‌دم‌های انقلاب اسلامی وجود داشته و ان شاء الله خواهد داشت و این برتری وجود دارد و اگر چه در تکنولوژی و ساخت و صنعت و طراحی آمریکایی‌ها از ما جلو هستند اما در نتیجه حاصله از لحاظ موضوعات علمی و فناوری و برآیند کلی کار و از لحاظ نیروی انسانی پاسداران عزیز ما، آمریکایی‌ها بسیار عقب‌تر از  ما هستند لذا این ایجاب می‌کند فاصله خودمان را با آن‌ها در شناورهای تندرو حفظ کنیم. 


دریادار فدوی اظهار داشت: آمریکایی ها بر مبنای شناورهای کنونی خود نمی توانند مشکل خود را حل کنند و بعضا حضور آنها در دریا 200 سال ادامه داشته و چون کاربری در کل آب‌های دنیا را می خواهند، نمی توانند آسیب پذیری خود را از لحاظ کوچکتر کردن شناورهای خود حل کنند و لذا توانایی پدرسوختگی در همه آبهای دنیا را نخواهند داشت.

وی افزود: از طرف دیگر شناورها به عنوان مجموعه دفاعی محسوب می‌شوند که آمریکایی‌ها توان خود را بر روی هواپیماها گذاشته اند، اما موشک انداز را روی شناورهای 20 متری امتحان کرده اند که قبلا جزو گارد ساحلی آمریکا بود اما الان جزو نیروی دریایی آمریکا است که روی آن‌ها هم برای مقابله با شناورهای تندرو سیستم دفاعی گذاشته اند.

دریادار فدوی تصریح کرد: معلوم است که نسبت به قبل سرعت بیشتری درباره علم و فناوری و مجموعه‌های دولتی و خصوصی و دانشگاهی دارند و این تلاش باید در موضوعاتی بروز پیدا کند و نمی توانند بروز پیدا کند و ما نفهمیم و ما منتظر هستیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: یکی از موانعی که باید از بین برود قسمت اعظم آن مربوط به روش کار است، زیرا برای ساخت شناور از 10 روش می توان استفاده کرد که اگر ببینیم روشی مشکلی دارد و روی یک روش بمانیم زمان زیاد می شود و صورت مسئله را پاک می‌کند، لذا اثر آن کم می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان دریایی وزارت دفاع و همه شرکت های تابعه در این کار تلاش فراوانی دارند و واقعا فقط درآمدزایی نیست و بیشتر علاقه‌هایی است که خود طرف ممکن است وارد این حوزه شود.


**در سال آخر برنامه پنجم توسعه باید به هدفگذاری سرعت 80 نات برسیم

سردار فدوی گفت: بخش خصوصی در حوزه شناورهای تندرو درگیر است و  استفاده از موتورهای جدید که برای تست در دریا بر روی شناورها بکار گرفته شده‌اند؛ در سال آخر برنامه پنجم توسعه باید به هدفگذاری سرعت 80 نات برسیم و قبلا به شناور سرعت 60 نات دست پیدا کردیم که تعدادی انبوه شناور را رسما تحویل گرفتیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9، 50 فروند شناور موشک انداز به عنوان نیروی عملیاتی، 16-17 شلیک انجام دادند که به غیر از یک فروند موشک همه به اهداف اصابت کرد و ما آن را زنده پخش کردیم و همه دنیا دیدند.

دریادار فدوی گفت: در چند ماهه آینده شناورهای تندرو به سرعت 80 نات خواهند رسید که زحمات زیادی باید کشیده شود تا به آن برسیم و این افتخار بزرگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها تلاش کردند تا شناور 20 متری را با موشک و با سرعت 30 نات آوردند که ما می‌توانیم به سرعت همه آن‌ها را سالم بگیریم؛ اما  آمریکا با همه توان بالگردی و دریایی خود نمی‌تواند شناور تندرو 80 نات ما را بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار