از میان ناشران و نویسندگانی که به جنبه‌های هنری نویسندگی و تعهد کاری پایبند هستند کتاب انتخاب کنید.

ابراهیم حسن‌‌بیگی نویسنده دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران در رابطه با کتاب‌های متناسب با روحیه‌ی افراد در فصل بهار گفت: با توجه به تخصصی که در حوزه ادبیات داستانی دارم کتابهایی که در درونمایه‌های داستانی و یا رمان دارند را نه تنها برای فصل بهار بلکه برای دیگر فصل‌ها که زمان اوقات فراغت را شامل می‌شود، پیشنهاد می‌کنم.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن تنوع و گستردگی رمانها در زمینه‌های مختلف باید با دقت بیشتری انتخاب شوند تا اوقات فراغت و زمان‌های خالی افراد با مطالعه آنها هدر نرود.

این نویسنده با اشاره به معیار‌های انتخاب رمان مناسب، عنوان کرد: نویسندگانی را که آثار آنها برای ما شناخته شده است و سطح نوشتن آنها از داستان عامه‌پسند و نازل فراتر است را برگزینیم.

همچنین کتاب‌هایی را انتخاب می‌کنیم که از ناشران مطرح و متعهد به کار نشر هستند.

حسن بیگی در رابطه با تشویق کودکان و نوجوانان در رابطه با کتاب‌خوانی، عنوان کرد: خانواده مشاوران موثری در امر کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان هستند. با توجه به اتمام مدارس و شروع اوقات فراغت یک زمان مشخص در طول روز برای مطالعه در کنار دیگر کلاس‌های آموزشی تابستانی برای کودکان و نوجوانان باید از طریق والدین گنجانده شود.

حسن بیگی با معرفی آثار جدید خود در حوزه کودک و نوجوان اظهار داشت: جدید‌ترین کتابم در زمینه کودک و نوجوان یک مجموعه 10 جلدی به نام «نهضت‌های شیعی» از انتشارات مدرسه است که به قیام‌های در طول تاریخ شیعه بعد از شهادت امام حسین (ع) پرداخته است.

همچنین 5 جلد کتاب کودکان با عنوان «ماجراهای ماهی طلایی» از انتشارات سازوکار که به دو زبان انگلیسی و فارسی چاپ شده است.

حسن بیگی با اشاره به دیرینه‌اش به نویسندگی و شاعری گفت: علاقه و اشتیاق من به شعر و داستان از همان آغاز کودکی بود به طوری که در سن 16 سالگی اولین شعرم و در سن 22 سالگی اولین داستان خود را نوشتم.

اولین داستانم در سال 66 با عنوان «چته‌ها» به معنی دزد گردنه بگیر که یک اصطلاح کردی است به چاپ رسید.


انتهای پیام/


 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار