فرماندار شهرستان گرمی احیای روستاها را سنگ بنایی برای نسل آینده دانست و گفت:‌ با احیای روستاها و ایجاد بسترهای لازم برای مهاجرت معکوس به این مناطق زمینه توجه به هویت و فرهنگ منطقه در بین کسانی که مهاجرت کرده‌اند فراهم می‌شود تا بتوانیم زمینه رونق و توسعه این مناطق را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمود علائی در آئین کلنگ‌زنی احیای روستای عزیزلوی شهرستان گرمی اظهار داشت: این روستا به دلیل مهاجرت ساکنان و اهالی روستا تقریبا خالی از سکنه شده که با احیای این روستا تلاش می‌کنیم با در نظر گفتن مشوق‌های لازم و ایجاد رفاه و آسایش بیشتر برای ساکنان زمینه سکونت و بازگشت اهالی این روستا را به منطقه شاهد باشیم.

وی احیای روستاها را حرکتی در راستای اقتصاد مقاومتی و طرح توسعه پایدار روستایی در شهرستان گرمی دانست و افزود:‌ با توجه به اعلام آمادگی اهالی این روستا برای مهاجرت و سکونت در روستا و احیای این منطقه باید زمینه‌ای فراهم شود تا این روند توسعه و تقویت شده و مقدمه‌ای برای مهاجرت معکوس تعداد بیشتری از ساکنان قدیمی این منطقه شود.

63 درصد مردم شهرستان گرمی در مناطق روستایی ساکن هستند

فرماندار شهرستان گرمی در حال حاضر ۶۳ درصد مردم شهرستان گرمی در مناطق روستایی ساکن هستند که باید تلاش کنیم با خدمات‌رسانی شایسته و ایجاد اشتغال پایدار زمینه ماندگاری آنها را در این مناطق فراهم آوریم.

علایی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری روستاهای شهرستان گرمی از لحاظ آب و هوایی و طبیعت منحصر به فرد بیان کرد:‌ این امر می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اکوتوریسم و طبیعت‌گردی در منطقه شود که باید برای استفاده از این توانمندی‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی مسئولان مربوطه انجام شود.

اختصاص 100 میلیارد ریال پروژه آبرسانی در روستاهای گرمی

محمد علایی فرماندار گرمی در ادامه از ختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای شهرستان گرمی خبر داد و افزود: با اختصاص این میزان اعتبار شاهد اجرای 37 پروژه گازرسانی در سطح روستاهای شهرستان شده و زمینه بهره‌مندی اهالی 80 روستای محروم از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی فراهم می‌شود که این امر می‌تواند زمینه‌ساز ماندگاری آنها در مناطق روستایی و نیز مهاجرت معکوس شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.