مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت:‌ سالانه 350 هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان نمین اعم از باغی، زراعی و دامی تولید می‌شود که ارزش ریالی آن بیش از 25 میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمدحسینی در بازدید از وضعیت مزارع کلزای نمین افزود: اراضی کشاورزی شهرستان نمین شامل 47 هزار هکتار دیم و 20 هزار و 700 هکتارآبی بوده که در مجموع 67 هزار و 700 هکتار اراضی در شهرستان نمین سالانه زیر کشت انواع محصولات می‌رود که اغلب این زمین‌ها به کشت گندم در شهرستان اختصاص می‌یابد.

وی همچنین از زیر کشت رفتن 23 هزار و 500 هکتار از زمین‌های نمین به گندم با پیش‌بینی برداشت 50 هزار تن خبر داد و گفت: 104 هکتار از زمین‌های این شهرستان نیز به کشت کلزا اختصاص یافته که بر اساس برآوردهای انجام شده پیش‌بینی می‌شود 83 تن کلزا در شهرستان نمین برداشت شود.

فرماندار شهرستان نمین نیز افزود: در شهرستان نمین ظرفیت‌های بالایی برای توسعه کشت کلزا وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده شود که به همین منظور تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم کشت کلزا را در این شهرستان توسعه دهیم.

سیدمهدی جوادی برخورداری از شرایط آب و هوایی و خاک مطلوب را از جمله قابلیت‌های مناسب در شهرستان نمین و به ویژه منطقه ویلکیج این شهرستان برای کشت کلزا دانست و گفت: باید مروجان جهاد کشاورزی شهرستان در این زمینه برای توسعه کشت این محصول و تشویق و ترغیب کشاورزان اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.