دبیر موقت فدراسیون بسکتبال با تایید حذف تیم ملی بسکتبال ایران از مسابقات غرب آسیا و اعلام جریمه 25 هزار دلاری گفت: مشحون رئیس فدراسیون غرب آسیا است و می تواند فکری به حال این ماجرا کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال ایران با قهرمانی در مسابقات کاپ آسیا 2014 جواز مستقیم حضور در جام ملت ها را به دست آورده است. به این ترتیب حضور تیم ملی در مسابقات غرب آسیا شکلی تشریفاتی داشت. مسئولان فدراسیون موقت فکری برای این موضوع انجام داده و تصمیم به اعزام تیم منتخب لیگ به مسابقات گرفتند.

اما پروسه انتخاب این تیم و اعلام اسامی برای دریافت ویزا به قدری طول کشید که عملا امکان شرکت تیم در مسابقات فراهم نمی شد. مسعود عماری دبیر موقت فدراسیون بعد از دریافت نامه جریمه 25 هزار دلاری ایران به خاطر شرکت نکردن در مسابقات قهرمانی غرب آسیا توضیح داد: هر چه تلاش کردیم که این کار انجام شود، متاسفانه نشد. اردنی ها اعلام کردند که صدور ویزا برای ایرانی ها حداقل 25 روز زمان می برد. در حالی که بقیه کشورها بدون ویزا به مسابقات می روند.

کمک از مشحون، رئیس فدراسیون غرب آسیا

فدراسیون موقت در زمان مواجهه با جریمه 25 هزار دلاری از اهرم هایی مانند صفرزاده و مشحون برای دریافت ویزا و امکان حضور در مسابقات کمک گرفت. اما این موضوع هم کمکی نکرد.

عماری در پاسخ به اینکه چرا در صورت اطلاع از شرایط ویزای اردن زودتر اقدام نکرده اند؟ گفت: ما برای آمادگی تیم مشکل داشتیم. باید می دانستیم کدام 4 تیم به مرحله نهایی می رسند تا تیم منتخب را از میان تیم های پایین جدول انتخاب کنیم. باید شرایط لیگ ما در نظر گرفته می شد. عراق، سوریه و اردن لیگ پویایی ندارند. لیگ ما در 2 مرحله برگزار شد که لیگ حرفه ای قسمت جذاب آن بود. نمی توانستیم مرحله نهایی لیگ حرفه ای را به خاطر غرب آسیا تعطیل کنیم.

وی ادامه داد: زمان مسابقات غرب آسیا ثابت نیست. دو ماه قبل به ما می گویند که برای فلان تاریخ خود را آماده کنید. با این شرایط برنامه ریزی هم سخت است. مسابقات ویلیام جونز که دوستانه هستند را در نظر بگیرید که هر سال در یک تاریخ ثابت برگزار می شود و همه تکلیف خود را می دانند.

تکلیف 25 هزار دلار جریمه با توجه به تغییر ریاست فدراسیون چه می شود؟ عماری پاسخ داد: مشحون رئیس فدراسیون غرب آسیا هم هست. ایشان با ورود به فدراسیون یک فکری برای این ماجرا هم بکنند. دیپلماسی ورزشی در مجموع کار سختی است.

مگر ما چقدر بین لیگ فاصله داشتیم؟

محمود مشحون بعد از انتخاب دوباره به ریاست فدراسیون، انتقادی هم به طولانی شدن لیگ داشت. دبیر موقت فدراسیون در این مورد گفت: مگر ما چقدر بین لیگ فاصله داشتیم؟ میان دو لیگ ملی و حرفه ای که لیگ های جداگانه بودند در مجموع 10 روز فاصله بود. بعد از عید هم بلافاصله بازی ها را شروع کردیم. تمام مسابقات در روزهای دوشنبه و پنجشنبه برگزار شد. فاصله را اگر از این هم نزدیکتر می کردیم که دیگر کیفیت بازیکن هم پایین می آمد.

وی ادامه داد: لیگ منظم و بی وقفه ای داشتیم که به درازا هم نکشید. ضمن اینکه برنامه ریزی اول برای برگزاری دو لیگ هم با ما نبود. دیگر نمی دانم انتقاد به چه چیزی وارد است؟

هر وقت ابلاغ بزنند، می رویم

فدراسیون چه زمانی به مشحون تحویل داده می شود؟ عماری در پاسخ گفت: هر زمانی که ابلاغ برنند ما آماده ایم که همان روز همه چیز را به مشحون تحویل دهیم. احتمالا تا پایان هفته این کار صورت می پذیرد. تا زمانی که هستیم، کارها را طبق روال انجام می دهیم. وقتی که مشحون آمد هم با کمال احترام همه چیز را به او توضیح می دهیم.

عماری در مورد عملکرد فدراسیون موقت گفت: ما تلاش خود را کردیم. هیچ کس نمی تواند بگوید که کار من همیشه درست بوده است. وقتی کار می کنی ،اشتباه هم پیش می آید. وقتی اشتباه نباشد یعنی کاری هم انجام نشده است. در این مدت تمام سعی خود را کردیم. قطعا بدون کارمان هم بدون نقص نبوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بسکتبال ، عماری ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار