ساری؛

مازندران ، راه رسیدن به توسعه پایدار

همه مولفه های یک اقتصاد پویا برای رسیدن به توسعه پایدار در مازندران به چشم می خورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، رئیس سازمان ملی استاندارد کشور در آیین تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد مازندران گفت: مازندران یکی از مهم ترین مناطق ایران است و همه مولفه های یک اقتصاد پویا برای رسیدن به توسعه پایدار در این استان به چشم می خورد.

خانم پیروزبخت افزود: ملاحضات زیست محیطی، کشاورزی، دامداری و صنعتی در این استان شاخص است و می توان گفت که مازندران کوچک شده ایران است.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد کشور تجارت با کشورهای مختلف به ویژه روسیه و آسیای میانه از برنامه های راهبردی این سازمان است.

پیروزبخت افزود: ورود به عرصه های بین المللی می تواند در رفع مشکلات پیش رو تاثیر گذار باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران هم گفت: با سازوکارهای درون سازمانی می توان مشکلات پیش روی اداره کل استاندارد را حل کرد.

یونسی با اشاره به وجود سه بندر مهم درمازندران افزود: با برنامه ریزی دقیق می توان به اهداف از پیش تعیین شده رسید و تاریخ ملت ها بیانگر این است که هیچ ملتی بدون همکاری به موفقیت نمی رسد.

مدیرکل سابق استاندارد مازندران هم در این آیین گفت: ۸۰ درصد واحدهای صنعتی مازندران پروانه استاندارد دارند.

اعتماد افزود: با تدابیر صورت گرفته در دولت جدید، روند رفع مشکلات واحدهای صنعتی روبه بهبود است.

مدیرکل سابق استاندارد مازندران با اشاره به وجود 4 بندر اقتصادی و نفتی در مازندران، گفت: با تعامل مسئولان دولتی و بخش خصوصی، امروز در بنادر استان رسوب کالایی نداریم.

اعتماد ، با اشاره به مسافرپذیر بودن مازندران، افزود: کنترل مراکز عرضه مواد غذایی و بهداشتی از سوی کارکنان استاندارد بسیار سنگین بوده و با همکاری نهادهای تعزیرات، سازمان صنعت، معدن، تجارت و اتاق اصناف، این مشکلات رفع شده است.

وی با بیان اینکه از تمام تشکل‌های تولیدی و صنعتی به عنوان مشاوران کنترل کیفی در اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی مازندران بهره‌گیری کردیم، تصریح کرد: در زمینه کنترل جایگاه‌های سی ان جی نیز گام‌های اساسی صورت گرفته است.

مدیرکل جدید استاندارد مازندران هم در این مراسم گفت: دنیای امروز با توجه به شرایط صنعت دنیای متفاوتی است.

جوادی افزود: استاندارد می تواند موانع کاذب را از بین ببرد و برای صادرکنندگان و تولید کنندگان رقابت ایجاد کند.

به گفته مدیرکل جدید استاندارد مازندران با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته برای اقتصاد مقاومتی ، انجام برنامه ریزی های توسعه ای از برنامه های پیش روی این اداره کل است.

در پایان این مراسم از خدمات جواد اعتماد ، مدیرکل پیشین استاندارد مازندران قدردانی و مسعود جوادی به سمت مدیرکل جدید استاندارد و تحقیقات صنعتی مازندران معرفی شد.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: ساری ، راه ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.