هدفگذاری صادرات 800 ميليون دلاری صنايع لبنی امسال

مديرکل دفتر صنايع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از هدفگذاری صادرات 800 ميليون دلاری در صنايع لبنی برای امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، مهدي صادقي نيارکي در نشست با انجمن مرتبط، مديران و صاحبان صنايع لبني کشور هدفگذاري مورد نظر در بخش صنايع غذايي را طي سال 94 حدود 3 ميليارد دلار عنوان کرد و گفت: پيش بيني مي شود صادرات صنايع لبني امسال نسبت به مشابه سال قبل 30 درصد رشد داشته باشد.

صادقي نيارکي  اضافه کرد: عمده بازار صادراتي محصولات لبني به  عراق با 512 ميليون دلار است که 80 درصد صادرات فرآورده هاي لبني را به خود اختصاص داده است و بعد از آن افغانستان با 53 ميليون دلار، پاکستان با 27 ميليون دلار و امارات با 10 ميليون دلار قرار دارد و پس از آنها عربستان، سوريه و پاکستان مقاصد بعدي صادراتي کشورمان در اين حوزه به شمار مي رود.

وي واحدهاي تحت پوشش وزارت صنعت ، معدن و تجارت را در زمينه صنايع لبني 641 واحد برشمرد و گفت: امکان افزايش توليد و توسعه صادرات فرآورده هاي لبني وجود دارد.

در اين نشست مسائل و مشکلات صنايع لبني کشور بررسي شد که تسهيل فرآيند ورود موقت در زمينه مواد اوليه براي توسعه صادرات فرآورده هاي لبني، لزوم پايش کيفيت محصولات لبني صادراتي براي ايجاد بازار دائمي به خصوص کشورهاي همسايه، ساماندهي سيستم  حمل و نقل براي توسعه صادرات و ايجاد خط مستقيم دريايي از جمله آنها بود.

همچنين رتبه بندي شرکتهاي صادراتي، تاکيد بر تسريع درفرآيند صادرات فرآورده هاي لبني به روسيه از طريق تسريع در مبادله اسناد تفاهم فيمابين و ارائه تسهيلات به توليد کنندگان براي توسعه صادرات از ديگر مواردي بود که مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علیرضا صادقی
۲۳:۵۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
فقط یادتان باشد که روغن پالم را فقط به خورد ماایرانیها بدهید چون خارجیها نمی خورند
آخرین اخبار