موسوی‌لارگانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مالیات بر ارزش افزوده شیر و پنیر خلاف مقررات است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با نظارت و مدیریت دستگاه‌های نظارتی می‌توانیم با برخی از تولیدکنندگان متخلف محصولات لبنی که به بهانه افزایش مالیات قیمت‌ها را افزایش می‌دهند، برخورد کرد.

مالیات بر ارزش افزوده شیر و پنیر خلاف مقررات استسید موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص قیمت‌های جدید صنایع لبنی که بیش از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در آنها اعمال می‌شود، گفت: متاسفانه برخی از محصولات لبنی که مالیات بر آنها اعمال نمی‌شود، شاهد افزایش قیمت آنها هستیم.

وی در ادامه افزود: کمبود لبنیات موجب بروز مشکلاتی اعم از پوکی استخوان و غیره می‌شود و حال اگر دولت سوبسید مواد غذایی دیگر را بردارد ولی برای لبنیات آن را از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده که به بخش سلامت سپرده‌ایم هزینه کند قطعا می‌توانیم هزینه بخش سلامت را کاهش دهیم و از بروز این مشکلات جلوگیری کنیم.

موسوی در ادامه گفت: کشاورزان و دامداران هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند و در شرایط فعلی افزایش قیمت شیر جوابگوی هزینه‌ آنها نیست زیرا اگر قرار باشد قیمت علوفه و محصولات لبنی بار دیگر افزایش پیدا کند تولیدکنندگان به اجبار باید تولید خود را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده ابزاری است که تولیدکنندگان برای افزایش قیمت‌های خود از آن استفاده می‌کنند و حال باید این بهانه با مدیریت دستگاه نظارتی از تولیدکنندگان گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی که متولی این کار شده باید با متخلفین برخورد کند و در بحث افزایش قیمت شیر و پنیر هیچ چشم‌پوشی از سوی ناظرین صورت نگیرد و باید تولیدکنندگان به مصوبات احترام گذاشته و تن به قانون دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیر ، مالیات ، پنیر ، مقررات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار