​​استاندار قزوین؛

خیانت در واگذاری واحدهای تولیدی/ وجود دست‌های خبیث در ورشکستگی کارخانه‌ها

در گذشته در واگذاری بسیاری از واحدهای تولیدی، خیانت شده است.

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛​روزبه در دیداربا کانون کارفرمایان استان تاکید کرد: در گذشته در واگذاری کارخانه‌ها به بخش خصوصی اهلیت افراد مورد برسی قرار نگرفت و در بسیاری موارد دفع افسد به فاسد شد .

​استاندار قزوین برای نمونه به مجتمع گوشت زیاران اشاره کرد و وضعیت فعلی این مجتمع را نتیجه سیاست‌های غلط گذشته در زمینه واگذاری دانست و گفت: بنده ازگذشته تا کنون بیش از صدبار وضعیت این مجموعه را فریاد کرده‌ام اما هنوز یک زنگ به من استاندار در این خصوص زده نشده است و دست‌های خبیثی در کارند تا این گونه مجموعه‌ها ورشکسته و متوقف شوند.

روزبه اضافه کرد:  یکسری از خیانت‌ها در کشور در این واگذاری‌ها حادث شد و باید نحوه این واگذاری‌ها و نظارت بر آنها بررسی شود که چرا بسیاری از آنها به این وضع گرفتار شده‌اند و افرادی نیز هستند که در 30 سال گذشته سوار موج کارخانه داری شده‌اند که فاقد صلاحیت و اهلیت لازم می‌باشند.

وی گفت: در استان 60 تا 70 واحد مشکلدار که توانایی باز پرداخت وامهایشان را ندارند در اختیار بانک‌ها گذاشته شده اند که درحال حاضر در پی کسب اجازه از رییس جمهور برای مدیریت این واحدها هستیم.

استاندار قزوین همچنین تاکید کرد: تقابل بین بخش دولتی و خصوصی ممنوع است و باید باور کنیم که همه روی یک کشتی و در یک سرزمین قرار داریم فلذا نباید علیه هم جبهه گیری کنیم‌.

روزبه گفت: در حوزه آمار بخش تولید و صنعت با یک آشفتگی مواجه هستیم و هنوز به آمار دقیق و درستی در این حوزه دسترسی نداریم.

استاندار در پایان با بیان اینکه"قزوین استان فقیر و گدایی نیست " تاکید کرد: سیاست‌های غلط گذشته وضعیت را امروز به جای رسانده که سالانه 650 میلیارد تومان به صورت نقدی به مردم یارانه پرداخت می‌شود اما برای تامین نقدینگی و پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی با مشکل مواجه هستیم .

وی افزود:بالابردن تابلوی فقر و گدایی بالای سرمان استان امر اشتباهی است و اینکه تابلوی ورودی‌های قزوین به صندوق‌های صدقات و خیریه مزین شده افتخاری برای استان نیست بلکه استان توانمندی‌های فوق العاده‌ای دارد اگرچه 10 تا 15 درصد مردم در شرایط سختی زندگی می‌کنند که در این خصوص مدیران مربوطه باید پاسخگو و به این قشر رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.