تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

برگزاری پردیس جوان در شمال غرب تهران

 شهردار منطقه دو تهران از برپایی پردیس جوان همزمان با هفته جوان در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران،  "عزیز اله نظری" با اعلام این مطلب افزود: پردیس جوان از اول خرداد ماه به مدت 12 روز در محل بوستان پرواز برپا شده است.

وی گفت: در نهم خرداد ماه به مناسبت هفته جوان استیج فرهنگی، آموزشی، ورزشی با حضور چهره های ورزشی و هنرمندان در این پردیس برپا میشو د وبه اجرای برنامه های متنوع و مفرح می پردازد.

شهردار منطقه دو خاطرنشان کرد: تجلیل از جوانان برتر منطقه در حوزه های مختلف از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته جوان است.

وی ترویج روحیه جوانمردی و ایثار و تلاش برای بالفعل شده توان های بالقوه جوانان در عرصه های اجتماعی را از جمله اهداف برگزاری برنامه های هفته جوان اعلام کرد.


اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی

برتری منطقه 10 در ارتقای زندگی بانوان

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 گفت: مقوله اعتیاد در بیان جانان زنگ خطری جدی در جامعه است از این رو لازم است بنیان خانواده به عنوان نهادی مقدس حفظ و حراست شود.

جواد حسینی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 در گفتگو با  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: کسب رتبه برتر منطقه در خصوص  ارتقاء کیفیت زندگی بانوان در بالا بردن سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های محلی بانوان نشان از حضور فعالیت‌ بانوانی تحصیل کرده در محلات منطقه است.

وی در ادامه گفت تمامی این فعالیت‌ها نشان از توان بالای پژوهشی بانوان و مشارکت آن‌ها برای رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی ناحیه و منطقه زندگیشان است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 بیان کرد: لازم است نهادهای محلی با هدف صیانت از بیان خانواده و باورهای اجتماعی به عنوان نهادهای مقدس حفظ و حراست شود.

حسینی بیان کرد: مقوله‌های ازدواج سفید و اعتیاد در میان جوانان زنگ خطری جدی برای جامعه است که از اهم راهکارهای مقابله با این آسیب‌ها و جود نهادهای مردم محور و کانون‌های سرای محلات است.

وی در پایان گفت : با حضور بانوان فرهیخته در منطقه می‌توان مدیریت آن‌ها را در مباحث مدیریت شهری چون بازیافت و آموزش‌های خط سفید را که نیاز به تشریح و آموزش از خانواده تا جامعه را دارد مشاهده کرد.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی

برپایی جشنواره فرهنگی و اجتماعی در هفته ملی بدون دخانیات

مدیر اداره سلامت منطقه 12 گفت: همزمان با هفته جهانی بدون دخانیات برنامه‌های گوناگون آموزشی در بوستان و سرای محلات برگزار می‌شود.

زویا جانب‌الهی مدیر اداره سلامت منطقه 12 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران،  اظهار کرد: 4 تا 10 خرداد ماه یعنی هفته بدون دخانیات شهرداری منطقه به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان و بیان مضرات دخانیات ، اقدام به برگزاری کارگاه پیشگیری از مصرف دخانیات ، برپایی نمایشگاه، ایستگاه سلامت همراه با تست قند خون و فشار خون، مشاوره پزشکی و ... کرده است.

وی در ادامه گفت: همچنین در ششم خرداد ماه جشنواره فرهنگی و اجتماعی شهر بدون دخانیات از ساعت 9 الی 11 در سالن همایش‌های رفاه منطقه برگزار می‌شود که حضور برای عموم شهروندان آزاد می‌باشد.

جانب‌الهی در پایان افزود: برپایی پیاده‌روی نمادین و تورهای تفریحی آموزشی با موضوع مبارزه با دخانیات ، افتتاح مراکز بدون دخانیات نظیر پارک‌ها و راه‌اندازی کلینیک‌های ترک سیگار از دیگر برنامه های اداره سلامت هستند که درخانه سلامت بهارستان، بوستان حکیمه، پارک زیبا و ... برگزار می‌شوند.

اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی



منطقه 20 میزبان 5 هزار زائر حرمین امام (ره) و حضرت عبدالعظیم(ع) 

قائم مقام شهردار منطقه 20 از بسیج همگانی عوامل مدیریت شهری این منطقه جنوبی برای پذیرایی از زائران حرمین امام راحل(ره) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در 13 و 14 خرداد خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  اصغر عطائی با بیان این مطلب گفت: شهرری طبق روال هر ساله در ایام ارتحال امام خمینی(ره) پذیرای هزاران زائر از اقصی نقاط کشور است که مدیریت شهری منطقه 20 برای خدمات رسانی بهینه به مهمانان، همزمان با این ایام در آماده باش خواهد بود.

وی به اجرای خط کشی صحیح معابر و رفع معایب احتمالی تابلوهای ترافیکی در مسیر های دسترسی و پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در راستای طرح آسمانی آبی، زمین پاک و خط سفید اشاره کرد و گفت: عوامل بازیافت و ماشین های ویژه جمع آوری پسماند خشک نیز همزمان با روزهای 13 و 14 خرداد در معابر پرتردد حضور فعال خواهند داشت.

عطائی با اشاره به اینکه ایستگاه های راهنمای زائران در مبادی ورودی شهر، معابر اصلی و پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مستقر می شوند تا زائران دچار سردرگمی نشوند، ادامه داد: همزمان با ایام ارتحال امام خمینی(ره) بیش از 5 هزار زائر از استان های جنوبی و جنوب شرقی کشور در شهرری اسکان داده می شوند.

اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی


افزایش آگاهی شهروندان کاهش مصرف دخانیات را به همراه دارد

با توجه به فرارسیدن هفته ملی بدون دخانیات اداره سلامت شهرداری منطقه22 با شعار " زندگی بدون دخانیات، حقی برای همه " اجرای بیش از یکصد برنامه ویژه را در دستور کار خود قرار داده است. 

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عشرت شایق معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 22، گفت: به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات با شعار "زندگی بدون دخانیات، حقی برای  همه" و همچنین روز جهانی بدون دخانیات با شعار "مقابله با قاچاق مواد دخانی" این اداره با هدف پیشگیری از بروز بیماریها و افزایش اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان برنامه های ویژه ای را در سطح منطقه برگزار خواهد کرد. 

وی افزود: با توجه به افزایش میزان گرایش جوانان و نوجوانان به استعمال دخانیات، این معضل اجتماعی این روزها به زنگ خطری برای جامعه تبدیل شده است، هشداری که نه تنها افراد بلکه خانواده ها را نیز در معرض آسیب های بیشماری قرار می دهد. استعمال دخانیات، دسترسی آسان به راهنمایی و مشاوره جهت پیشگیری از استعمال دخانیات برنامه های ویژه ای را در دستور کار خود قرار داده است. 

شایق یادآور شد: معرفی بوستان جوانمردان به عنوان دومین بوستان بزرگ بدون دخانیات در منطقه و پیاده روی نمادین با شعار "زندگی بدون دخانیات،حقی برای همه" در دریاچه شهدای خلیج فارس، برپایی نمایشگاه و ایستگاه های سلامت با موضوع دخانیات، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و روزشی، برگزاری مراسم نمادین نظیردفن سیگار و قلیان، انجام تست ریه از جمله برنامه های اداره سلامت منطقه 22 در این هفته خواهد بود.


اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.