ولایتی در دیدار با اعضای جمعیت دوستی فلسطین و ایران:

راه نجات غزه سازش با محاصره‌کنندگان نیست، مبارزه و مقاومت است/حامیان عربستان دچار توهم‎اند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار ظهر امروز خود با رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران گفت: تلاش برای پس گرفتن سرزمین‌های فلسطین در حقیقت پیروزی اسلام است زیرا فلسطین اولین قبله مسلمانان و سومین مکان مقدس بعد از حرمین شریفین برای مسلمین بشمار می‌رود.

راه نجات غزه سازش با محاصره‌کنندگان نیست، مبارزه و مقاومت است/حامیان عربستان دچار توهم‎اند

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران  علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت در دیدار با اعضای جمعیت دوستی فلسطین و ایران ضمن ابزار خرسندی از این جلسه اظهار داشت: فعالیت‌های مناسبی توسط این نهاد صورت گرفته است و این بیانگر آن است که دامنه فعالیت شما بسیار گسترده است.

وی با تأکید بر اینکه موضوع فلسطین مسئله اول جهان اسلام است تصریح کرد: این موضوع مطلبی است که بارها امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر آن تأکید کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سفر سه روز قبل خود به لبنان و شرکت در اجلاس علما درخصوص مسئله فلسطین اظهار داشت: در این سفر بنده ملاقات‌هایی نیز با سیدحسن نصرالله و بشاراسد داشتم به اعتقاد من امروز در منطقه شاهد صف بندی جدی حق و باطل هستیم.

وی با بیان اینکه صف حق زنجیره مقاومت است تصریح کرد: مقاومت درزمینه توسعه طلبی صهیونیست‌ها در حقیقت سلسله مقاومت در تأیید بازپس‌گیری سرزمین‌های فلسطینی و احیای حقوق تضییع شده مردم فلسطین است.

ولایتی با تأکید بر اینکه همه ما در همین مسیر حرکت می‌کنیم تصریح کرد: مسئله فلسطین مسئله جهان اسلام است و اگر بتوانیم تلاش برای پس گرفتن سرزمین‌های فلسطینی را به ثمر برسانیم در حقیقت در راستای پیروزی اسلام گام برداشته‌ایم زیرا فلسطین اولین قبله مسلمانان و سومین مکان مقدس آنها پس از حرمین شرفین محسوب می‎شود و خاص مردم فلسطین نیست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید براینکه راه پیش روی شما راهی طولانی اما امیدوارکننده است، یادآور شد: اساس حرکت در این راه اساس مبارزه است و سازش و تسلیم طلبی حاصلی دربر نخواهد داشت. 

وی با بیان اینکه زمان آغاز سازش به صورت آشکار از قرارداد اسلو بود افزود: این قرارداد سبب شد رژیم صهیونیستی قدم به قدم پیش آید و عاقبت عرفات در رام‌الله توقیف خانگی شد و بعد هم به احتمال زیاد به قتل رسید.

ولایتی اضافه کرد: کسانی که با عربستان کنار آمدند و از حمله به یمن حمایت کردند در حقیقت دچار توهم‌اند و تصور می‌کنند با این قبیل حمایتها قادرند مواضع خود را تقویت کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنان خود را اینطور ادامه داد: زمانی اردن مجاهدین فلسطین و حماس را از این کشور بیرون کرد و سوریه آنها را در آغوش گرفت و روزی که سوریه دچار مشکل شد مطابق یک ضرب‌المثل فارسی این افراد نمک خوردند و نمکدان را شکستند و بقیه در منطقه منتظر آنند که ببینند این میهمان با میزبان خود چه خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به مجموعه دوستی که بین ایران و فلسطین تحت عنوان جمعیت دوستی فلسطین و ایران تشکیل شده است گفت: شکل‌گیری این مجموعه جای خالی داشت در حال حاضر ما با گروه‌های فلسطینی که مبارزه می‌کنند ارتباط داریم و لازم بود با گروه‌های مردمی مثل شما نیز این ارتباطات برقرار شود.

ولایتی با بیان اینکه مواضع شما مواضع بسیار خوبی است ادامه داد: راه نجات فلسطین ایجاد همبستگی با دیگر کشورهای مسلمان و مبارزه برای آزادی فلسطین است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ما یقین داریم خط مقاومت که از ایران شروع می‌شود تا یمن، عربستان، سوریه، لبنان و فلسطین انشاءالله به پیروزی خواهد رسید راه نجات غزه سازش با محاصره‌کنندگان نیست بلکه مبارزه و مقاومت است آمریکا هم قطعا منافع اسرائیل را در قبال منافع فلسطین رها نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در فلسطین کسانی که در سرزمین‌های 48 و 67 هستند باید با یکدیگر متحد شوند زیرا اگر اسرائیل حاضر شد ساحل غربی را به سلطه دهد سینا و غزه را نیز به حکومت غزه خواهد داد که قطعا رژیم صهیونیستی چنین نخواهد کرد. 

ولایتی با بیان اینکه عقب‌نشینی اسرائیل از غزه نتیجه مقاومت فلسطین بود تصریح کرد: زمانی اسحاق رابین عنوان کرده بود امیدوارم روزی از خواب بیدار شوم و شاهد آن باشم که غزه در زمین فرو رفته است امروز غزه در جای خود باقی است  و این رابین است که در زمین فرو رفته است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مقاومت 51 روزه غزه در برابر اسرائیل شبیه یک افسانه است تصریح کرد: قطعا مردم غزه از این تجربیات استفاده و به مبارزه ادامه خواهند داد.

وی در پایان خطاب به تیم فلسطینی خاطر نشان کرد: شما نیز دایره کار خود را گسترش دهید و در این راستا جمهوری اسلامی با تمام وجود از آرمان فلسطین حمایت خواهد کرد. 

راه نجات غزه سازش با محاصره‌کنندگان نیست، مبارزه و مقاومت است/حامیان عربستان دچار توهم‎اند

گفتنی است در پایان این دیدار عبدالکریم شرقی رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران نماد مقاومت مردم فلسطین را به علی اکبر ولایتی هدیه کرد. 


انتهای پیام/

 

برچسب ها: ابراز ، بیانگر ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار