داور مسابقات قرآن گفت: دولت به جای مداخله در کارهای موسسات قرآنی به حمایت و پشتیبانی آن‌ها پرداخته و انجام امور موسسات قرآنی را به مردم متدین واگذار کند.

سید جواد سادات فاطمی در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سطح مسابقات اظهار داشت: این مسابقات نسبت به محافل بین‌المللی در حد متوسط رو به بالا بوده و در این دوره حافظان و قاریان خوبی شرکت کرده و تا 5 نفر قاریان راه یافته به مرحله نهایی مشخص می‌شوند.

وی بیان کرد: در این مسابقات قاریان و حافظان زیادی از کشورهای مختلف شرکت کرده که در این میان با سبک قرائت و کار قرآنی و همچنین با مشکلات و مسائل قرآنی یکدیگر با خبر شده و با گفتگو با یکدیگر سعی در حل کردن این مسائل شده که این به معنای واقعی وحدت است.
سادات فاطمی ادامه داد: جریان تکفیری که امروزه در کشور‌های اسلامی فعال شده و آمریکا و غرب آن را حمایت می‌کنند محافل قرآنی به علت محور بودن قرآن سبب وحدت در بین مسلمانان دنیای اسلام می‌شود.

سادات فاطمی ابراز داشت: ما انتظار داریم که دولت در کارهای فرهنگ،قرآنی دخالت نکند زیرا که دخالت دولت در این امور در نتایج نا مطلوب را در پی داشته و باعث شده که فعالیت‌های مردمی شکوفا نشود.

این داور مسابقات قرآنی ادامه داد: اگر فعالیت‌هیا مردمی به صورت خودجوش و با انگیزه‌های دینی که در بین جوانان ما وجود دارد شکل بگیرد  و دولت بر این امور نظارت و حمایت کند،این کار سبب می شد و گسترش فرهنگ قرآنی موثر است.

وی تصریح کرد: ما در سال 93 با توجه به مشکلات که در بودجه کلان کشور وجود داشت حمایتی صورت نگرفته و ما امیدواریم که در سال 94 مسئولین به فکر بوده تا فعالیت‌های قرآنی رشد و شکوفا گردد.

سادات فاطمی در پایان اضافه کرد: ما باید آموزه‌های قرآنی را با غیر زبان به مردم آموزش داده که اگر عمل‌مان بر اساس آموزه‌های قرآنی باشد و رفتار و منش و همچنین کردار ما با اطرافیانمان و جامعه به صورت موثر و متین باشد می‌تواند اثر بزرگی بر دیگران بگذارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سادات فاطمی ، داور ، قرآن ، قاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار