رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی گفت: استراتژی های ارتباطی و اطلاع رسانی ما بر موضوعیت بخشیدن به کشاورزی در بستر جامعه استوار گردیده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،رمضان نژاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی در حاشیه دیدار با مجموعه عوامل اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی یکی از مهم ترین زمینه های توسعه ای در بخش کشاورزی، فراهم کردن بسترهای فرهنگی و تلاش در جهت تقویت بینش صحیح در جامعه کشاورزی عنوان كرد.

وي در ادامه افزود: اخيرا تلاش های گسترده ای در مرکز برای عمومی کردن موضوع کشاورزی در جامعه شروع نموده ایم و استراتژی های ارتباطی و اطلاع رسانی ما بر موضوعیت بخشیدن به کشاورزی در بستر جامعه استوار گردیده است.

وی هم چنین با اشاره به جایگاه و اهمیت روابط عمومی ها در توسعه پایدار بخش کشاورزی و استمرار حیات، استقلال و تامین امنیت غذایی کشور، گفت: برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی، روابط عمومی ها باید در همگرا کردن مدیریت اجتماعی بهره برداران با مدیریت کلان بخش کشاورزی، نقش پررنگی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزی به عنوان اساس استمرار حیات و استقلال کشور باید به موضوع نخست جامعه تبدیل شود، افزود: هم اکنون رویکردهای اطلاع رسانی بخش کشاورزی، « اطلاع رسانی فعال، موثر و جریان ساز» بوده لذا بر این اساس اطلاع رسانی هوشمند و بالنده، تحول زا و نهضت ساز باید در دستور کار روابط عمومی سازمانهای جهاد کشاورزی در استان ‌ها قرار گیرد.

رمضان نژاد با بیان اینکه با نگاه سنتی به نقش روابط عمومی ها نمی توان در عرصه اطلاع رسانی در عصر ارتباطات توفیق چندانی حاصل كرد، افزود: امروز وقت تغییر نگرش‌ها فرا رسیده است و لازم است به این باور برسیم که کار روابط عمومی اطلاع رسانی صرف نیست بلکه بایستی در فرهنگ سازی و ترویج الگوهای صحیح در فرآیند کشت، داشت و برداشت و مولفه های علمی کشاورزی پیشتاز عرصه کشاورزی در کنار زیربخشهای مختلف بخش کشاورزی باشد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها بایستی حرف‌های کارشناسی را به سطح رسانه ها و عموم مردم بکشانند، افزود: برای کشاندن موضوع کشاورزی به سطح جامعه آنقدر از سیاست‌ها و رویکردها بگویید و بنویسید تا سرانجام موضوع کشاورزی در جامعه نهادینه و عمومی شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه روابط عمومي ها پيشگام در فرصت سازي در بخش كشاورزي می باشند،افزود: روابط عمومي ها بايد با نگاهي نو و اتخاذ روش هاي جديد در تعامل با اصحاب رسانه در زمينه بهره گيري از ظرفيت هاي رسانه ها براي عمومي كردن كشاورزي اقدام كنند.

رمضان نژاد با اشاره به موضوع کم آبی در کشور، ترویج مصرف بهینه آب کشاورزی را از رسالت های فعلی مجموعه روابط عمومی ها دانست و افزود: کمک به اصلاح جریان اطلاع رسانی در بیان واقعیت ها و دستیابی به فرهنگ، اخلاق و وفاق ملی در مصرف بهینه آب کشور از سوی تمام مصرف کنندگان آب اعم از صنعتی، کشاورزی و شرب از وظایف روابط عمومی ها است.

وی برخورداري از فناوري هاي نوين ارتباطي و اطلاعاتي و نيروي انساني كارآمد را براي نقش آفريني سازنده روابط عمومي ها ضروري عنوان كرد وافزود: ارتقاي آموزش هاي تخصصي همكاران از اولويت هاي مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهاد كشاورزي می باشد.

رمضان نژاد با بیان اینکه به دنبال ارتقاء و تقویت نقش و جایگاه روابط عمومی ها در مجموعه وزارت جهادکشاورزی هستیم، افزود: هم اکنون با توجه به این رویکرد به دنبال جذب کارشناسان خبره عرصه اطلاع رسانی و روابط عمومی و دارای انگیزه، صاحب نظر و علاقمند بوده و همچنین تلاش داریم به مسائل رفاهی کارکنان روابط عمومی نیز نگاه ویژه ای صورت پذیرد. وی در خاتمه از مجموعه عوامل اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در اجراي دقیق سياست هاي مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهاد كشاورزي تشکر و قدردانی نمود.

گفتنی است :در ابتدای این دیدار مهندس میکائیل حاتمیان ضمن ارائه گزارش مبسوطی از روند فعالیت ها و برنامه های آتی این مجموعه، خواستار توجه بیش از پیش به موضوع سختی کار روابط عمومی ها و تبدیل آن به مدیریت برای فرهنگ سازی و ارتقای جایگاه بخش کشاورزی در جامعه شد.

شایان ذکر است این دیدار در حاشیه هفدهمین سفر استانی دکتر حسن روحانی رييس جمهور و مهندس محمود حجتی وزیر محترم جهادکشاورزی به همراه کاروان تدبیر و امید به آذربایجان شرقی انجام پذیرفت. 
 
انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.