وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال خط اعتباری 1 هزار میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،حجتی در  نشست مشترک وزیر و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با اعضای کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با ارایه گزارش عملکرد یک ساله این وزارتخانه به نمایندگان اظهار داشت: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تراز منفی تجاری غذایی کشور از ۸ میلیارد دلار به ۵.۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

وی افزود: رشد تولید ۶.۶ درصد در محصولات زراعی، شیلات، دام و طیور، افزایش خرید تضمینی گندم از ۴.۸ میلیون تن به ۶.۷ میلیون تن،سرعت بخشیدن به اجرای طرح های نوین آبیاری،اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۵۰۰ هزار هکتار و رفع تجاوز و خلع ید از متصرفان اراضی در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از جمله دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی در یک سال گذشته بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اقدامات و پشتیبانی های دولت یازدهم در تامین نهاده های تولید اظهار داشت:سال گذشته برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خط اعتباری 1550 میلیارد تومانی اختصاص یافت.

وی افزود:امسال نیز خط اعتباری 1 هزار میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است.

حجتی با اشاره به طرح های اساسی وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود مدیریت منابع و تولید محصولات کشاورزی، تصریح کرد: افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی بر پایه بهره وری استوار است.

وی گفت:بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس موجب غنای بیشتر این طرح ها می شود و ما از دریافت نظرات کارشناسی استقبال می کنیم.

در این نشست، اعضای کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس ضمن بیان نظرات خود پیرامون مسایل کشاورزی و برخی مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود، حمایت این کمیسیون را از سیاست وزارت جهاد کشاورزی در اتکا و تامین نیازهای کشور از طریق تولید داخلی محصولات کشاورزی اعلام کردند.
انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.