رییس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی گفت: حدود 90 درصد صادرات معدنی خراسان رضوی, سنگ آهن بوده که در سال های گذشته هرسال 20 میلیون تن صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حسین نکاحی افزود: در حال حاضر 700 پرونده در حال اکتشاف و 200 گواهی کشف داریم، که از 700 پرونده درحال کشف نیمی از آنها معادن فعال استان است.

وی ادامه داد: هزینه بهره برداری از معادن استان بین پنج تا 10 میلیارد تومان است و فعالیت در این معادن بیش از هشت هزار اشتغالزایی مستقیم و 16 هزار اشتغالزایی غیر مستقیم به همراه دارد.

وی تصریح کرد: 90 درصد معادن استان در دست بخش خصوصی بوده و 40 هزار میلیارد تومان در بخش صنایع معادن در حال سرمایه گذاری است.

نکاحی با اشاره به موضوع 50 درصد خام فروشی نفت و گاز، افزود: همچنین 80 درصد محصولات پتروشیمی نیز بصورت خام صادر می شود، ذخایر خواف نیز تاکنون یک میلیارد تومان به فروش می رسید وای با توجه به عملیات جدید این فروش به دو میلیارد تومان می رسد.

وی گفت: ما وقتی می توانیم فراوری ها را تقویت کنیم که اکتشاف داشته باشیم، در کشور بین 5 تا 7 درصد اکتشاف به ارزش اقتصادی 800 میلیارد تومان داشته ایم که 35 درصد تولیدات معدنی در دست دولت است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.