سخنگوی ائتلاف موسوم به عربی اعلام کرد واکنش‌های احتمالی برای برخورد با کشتی ایرانی حامل کمک‌های بشردوستانه، در نظر گرفته شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «احمد عسیری» مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی و سخنگوی ائتلاف موسوم به عربی در گفتگوی تلفنی با این شبکه اعلام کرد سناریو‌ها و واکنش‌های احتمالی برای برخورد با کشتی کمک های ایران به یمن، در نظر گرفته شده است.

عسیری در خصوص کشتی کمک‌های ایران به مردم یمن و چگونگی برخورد با آن گفت: «ما تردیدی در خصوص اینکه چگونه باید با این کشتی برخورد کنیم نداریم. سناریو‌ها و واکنشهایی که باید صورت بگیرد موجود است و همه احتمالات را مدنظر قرار می‌دهیم؛ اما در واقع ما ترجیح می‌دهیم کسانی که در این کشتی هستند دست کم شرایط کنونی را درک کنند که هدف نهایی از این عملیات خدمت به شهروندان یمنی و برطرف کردن مشکلات آن‌ها است؛ نه تبلیغات رسانه‌ای و زبان درگیری.»

عسیری در پاسخ به اینکه آیا تضمینهایی از پنتاگون که می‌گوید هیچ تردید یا نگرانی درباره این کشتی ندارد دریافت کرده‌است یا خیر، گفت: «این مسئله نیاز به دریافت تضمین ندارد بلکه نیاز به برخورد مسئولانه و در نظر گرفتن اهداف این اقدام دارد که کمک به مردم و شهروندان یمنی است. ما درحال حاضر در شرایط درگیری قرار نداریم. اگر نیتهایی که رهبران ایرانی اعلام کرده‌اند ،که برطرف کردن مشکلات مردم یمن است درست باشد، ما در شرایط منازعه قرار نخواهیم گرفت؛ اما اگر هدف از آن آزمایش میزان جدیت و قاطعیت ائتلاف است، موضع ائتلاف این است که اجازه نخواهد داد به شبه نظامیان انصار الله به هیچ شکلی کمک شود.» 

 وی در خصوص اوضاع در مرز عربستان سعودی و یمن نیز گفت: «ائتلاف بار‌ها حملاتی را که نیرو‌های انصارالله به مرز عربستان سعودی انجام دادند اعلام کرده است، مهلت به پایان رسید و این حملات ادامه پیدا کرد و برای همین، فرماندهی ائتلاف و نیروهای زمینی و نیروهای مرزبانی و گارد ملی به وظیفه خود در این خصوص عمل کردند تا همه اقداماتی که آن‌ها (نیروهای انصارالله) صورت می‌دهند از جمله استقرار موشک انداز‌ها و خمپاره انداز‌ها و دیگر اقدامات را از بین ببرند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۱۳:۴۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
رمز موفقیت و پیروزی در این برهه حساس منطقه ای و جهانی فقط و فقط اتحاد و اطاعت از فرامین رهبر معظم و معزز انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای است. ای رهبر آزاده آماده ایم آماده...
-
سید مجتبی موسوی
۱۰:۰۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
به یاری خداوند منان و امام زمانمان (عج )باید نماز ظهر را در بقیع بخوانیم و شر این اشرار را از کره زمین برداریم تا این آقا ببینه که سناریوهای ملت ما چیست .
ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
این ها جرات حمله یا بازرسی از کشتی ایرانی رو ندارن اما فکر کنم سنارویویی که ازش حرف میزنن این باشه که بعد از تخلیه ی کشتی محمولش رو تو ساحل بمباران کنن
آخرین اخبار