با توجه به اهمیت پل‌های هوایی، با ساخت استاندارد آن‌ها می‌توان استفاده از آن را فرهنگ سازی کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: در مکانی که گذرگاه عابر پیاده و روگذر وجود دارد تا فاصله 150 متری حق تقدم با وسیله نقلیه در حال عبور است و عابر موظف به استفاده از گذرگاه‌های عابر پیاده است.

سرهنگ قاسمیان افزود: در مازندران 30 درصد تصادفات مربوط به عابران پیاده بوده که قابل تامل بیشتری است و مسئولان باید در این رابطه تدبیر اساسی داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر ساری هم در رابطه با وضعیت پل‌های عابر پیاده گفت: در شهر ساری 19 پل پیاده رو هوایی داریم که از این تعداد 2 پل برقی است.

شمشیربند افزود: در حال حاضر 5 پل هم در دست اقدام برای ساخت قرار دارد و احداث آن امسال انجام می‌شود.

به گفته رییس شورای اسلامی شهر ساری نصب پل با پله‌های برقی و نصب پل‌های آسانسوری از برنامه‌های آینده ما برای ایجاد انگیزه در استفاده مردم از این پل‌ها است.

شمشیربند افزود: در حال حاضر پل‌های با پله‌های برقی از 8 صبح تا 14 و از ساعت 16 تا 20 شب روشن و فعال است.

وی با بیان اینکه زیباسازی و تعمیرات پل‌ها از دیگر برنامه‌های قابل اجرا است، یادآور شد: برای ساخت پل‌های هوایی معمولی 200 میلیون تومان و برای ساخت پل‌های هوایی با پله‌های برقی یک میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

البته عده‌ای از مردم هم عدم استفاده از این پل‌ها را ترجیح داده و معتقدند: استفاده از این پل‌ها برایشان نفسگیر بوده و به علت شیب تند پله‌ها اختلالاتی در پاهایشان ایجاد می‌شود.

در بررسی‌های میدانی انجام شده در شهر ساری هر دو پل هوایی با پله‌های برقی در ساعاتی که باید فعال باشد، خاموش است و به گفته مردمی که از مسیر این پل‌ها عبور می‌کنند: بیشتر اوقات این پله‌های برقی غیرفعال است.

نکته قابل تامل در برخی پل‌ها شکستگی جداره و یا وجود حفره‌هایی در وسط پل‌های هوایی است.

یکی از شهروندان ساروی که 11 سال سن دارد می‌گوید: در هنگام بالا رفتن از این پل پاهایم در این حفره گیر کرد و موجب زمین خوردنم شد.

حالا امیدورایم مسئولان مربوطه با ایجاد پل‌های هوایی با پله‌های برقی و یا پل‌های هوایی استاندارد رغبت استفاده مردم از این پل‌ها را افزایش دهند تا دیگر شاهد مرگ عابران پیاده به علت عدم استفاده از گذرگاه عابر نباشیم.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: ساری ، پل ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.