مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: با سركشي هاي انجام شده كارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان در باغات هيچگونه شكاري در رابطه با مگس ميوه در تله هاي نصب شده مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری و به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي مازندران، فرزین فرهادی درباره مبارزه بیولوژیک با مگس ميوه در شهرستان قائم شهر گفت:جهاد کشاورزی این شهرستان به منظور اقتصادي كردن و كاهش هزينه هاي توليد براي رسيدن به توسعه پايدار و اشتغالزايي مولد و تامين امنيت غذايي اقدام به اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با مگس ميوه کرده است.

فرهادی به اهمیت اقدامات پيشگيرانه در قالب شبكه هاي رديابي و مبارزه با مگس ميوه براي جلوگيري از ايجاد خسارت در محصولات مركبات اشاره کرد و افزود: 30 عدد از نوع تله مك فيل حاوي سراتراپ در سطح باغات تله گذاري شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر ادامه داد: با توجه به سركشي‌هاي مداوم كارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان در موقعيت تله در سطح باغات هيچگونه شكاري در رابطه با مگس ميوه در تله هاي نصب شده مشاهده و گزارش نشده است.

وي اظهار کرد: جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر سعي دارد با تله گذاري در سطح باغات وسركشي هاي منظم اكيپ در شبكه مراقبت و پيش آگاهي از امكان خسارت زايي اين آفت پيشگيري کرده تا توان اقتصادي بهره بردار، اشتغالزايي مولد جامعه بهره بردار، توسعه و توليد پايدار براي بهره بردار تامين شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: مگس ، باغات ، مشاهده ، جهاد ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.