فرماندار نیشابور گفت : در مراسم گرامیداشت روز ملی خیام به منظور قدردانی ازعلی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان سیمرغ فیروزه ای به وی اهدا شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، مظفری در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهدبا بیان اینکه از چهره های هنری کشور که آثاری در زمینه خیام داشتند تقدیر شد افزود: از سال آینده به محققان و خیام پژوهان جایزه بین المللی خیام اهدا می شود.

وی گفت : این جایزه به کسانی که در خصوص زندگی خیام به ویژه بعد علمی زندگی وی، فعالیت داشته باشند اهدا خواهد شد.

فرماندار نیشابور با اشاره به تفاهم نامه ای که بین نیشابور و پروفسور پولاد «نویسنده کتاب خیام به پنج زبان زنده دنیا» به امضا رسیده است، افزود: طی این تفاهم نامه پروفسور پولاد مبلغ 20 هزار دلار به افرادی که در خصوص بعد علمی زندگی خیام به ویژه ریاضیات، تحقیق و پژوهش داشته باشند، اهدا می گردد.

گفتنی است درپایان مراسم دیروز از سیداحمد سبزی کار به عنوان هنرمند برجسته و خوشنویس بزرگ که اشعار خیام را خطاطی کرده، علی پولادی بخاطر تالیف 18 جلد کتاب و تهیه 15 لوح فشرده در حوزه های فرهنگی، هنری و تهیه کتاب اشعار خیام نیشابوری به پنج زبان زنده دنیا از جمله ترکی، استانبولی، ترکی آذربایجانی، ترکی ایرانی، روسی و فارسی، پرفسور صادقی نیز به عنوان چهره علمی کشور و لوریس چکنواریان به عنوان چهره هنری کشور تقدیر شد.

همچنین ایرج ملک پور پدر تقویم نوین ایران در مراسم روز ملی خیام به عنوان شهروند افتخاری نیشابور از سوی شهرداری و اعضای شورای اسلامی این شهر لوح شهروند افتخاری دریافت کرد.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.