ورزش نکردن به مراتب خطرات کمتری نسبت به انجام ورزش همراه با مصرف هورمون‌ها و مکمل‌های غیرمجاز دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پلیس اینترپل اعلام کرد: استفاده از یک نوع قرص بدنسازی جان 60 نفر را گرفت.

در حالی که از یک طرف شبکه‌های ماهواره‌ای و بسیاری از باشگاه و برخی مربیان استفاده از داروهای زیان‌آور بدنسازی را تبلیغ می‌کنند و جوانان را تشویق به مصرف این داروها می‌کنند، از سوی دیگر نیز پزشکان و متخصصان، ورزشکاران را نسبت به مصرف این نوع داروها منع می‌کنند با این حال هر روزه شاهد مرگ افرادی به واسطه مصرف غیرمجاز این داروها هستیم.

* یک شبه رستم شدن!!!

ورزش کردن یکی از عوامل تناسب اندام و سلامت افراد است گروهی از افراد به این دلیل ورزش می‌کنند که از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشند، اما عده‌ای دیگر به صورت حرفه‌ای و برای قهرمانی ورزش می‌کنند گاهی پیش می‌آید که در این بین، افرادی به دنبال راه میانبر برای رسیدن هرچه زودتر به هدف خود باشند که آن هم استفاده نادرست از مکمل‌ها و داروهای بدنسازی است.

* جوانان ومصرف روز افزون قرص‌های بدنسازی

با وجود گرایش برخی از جوانان و ورزشکاران به استفاده از مواد مکمل و داروهای بدنسازی به عنوان شیوه میانبر و مواجه شدن آنان با زیان‌های این قرص‌ها و داروها افرادی دیگری نیز هستند که برای نمایش خود، از روی هیجان به سمت این نوع مواد گرایش پیدا می‌کنند و اغلب چون از اعتماد به نفس کمی برخوردارند به مصرف بیش از حد این داروها می‌پردازند و موجب بروز مشکلاتی جبران ناپذیر برای خود می‌شوند.

* چرا پرورش اندام؟!

روانشناسان خودباوری را تصویری که شخص از خود و حس رضایتی که از بدن و اعمال خود دارد، تعریف کرده‌اند.

برخی جوانان و نوجوانان برای سرکوب کردن حس شکست و سرخوردگی خود بهترین راه را در داشتن اندامی زیبا می‌بینند و به همین دلیل به سمت پرورش اندام گرایش پیدا می‌کنند.

آنچه امروزه شاهد آن هستیم استفاده نادرست از این مکمل‌ها و داروهاست که بصورت افراطی در بین ورزشکاران رواج یافته است و موجب آسیب‌های شدید به بدن می‌شود.

جوانانی که تب داغ تناسب اندام و عضلانی شدن را در سر دارند، بدون توجه به عوارض مصرف بی‌رویه اینگونه مواد به جای بدن‌سازی به بدن سوزی خود دست می‌زنند!

* نظارت بهتر آسیب‌های کمتر

وقتی همه چیز از فیلتر سلامت بگذرد می‌تواند به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرد برای پیشگیری و همچنین جلوگیری از رشد روزافزون استفاده از داروهای زیان‌آور بدن‌سازی می‌بایست تمام دستگاه‌های نظارتی و افراد فعال در این عرصه باید دست به دست هم دهند.

همچنین رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در آگاهی دادن به جوانان در خصوص مضرات استفاده از این داروها داشته باشند.

از سوی دیگر جوانان و نوجوانان خود نیز باید به توانایی‌های خود واقف شوند و به خود باوری برسند تا دیگر برای جلب توجه و خودنمایی به این راه بی‌سرانجام قدم نگذارند.

گزارش از پریسا ضیابخش

انتهای پیام/ 
برچسب ها: قرص ، بدنسازی ، خطرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.