نایب رییس مجلس خبرگان رهبری؛

آمریکا نیازمند مذاکره با ما است

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه درمورد مذاکرات هسته ای ایران با 5+1 اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا بیش از ما به این مذاکره نیاز دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی صیح یکشنبه  در مسجد محمدیه قم برگزار شده بود، به حوادث اخیر جهان اسلام اشاره کرد و گفت: این حوادث دل هر مسلمانی را آزرده می‌سازد.

وی در ابتدا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در روز مبعث طی سخنانی جاهلیت امروز را ظالمانه و بد‌تر از جاهلیت قبل از اسلام دانستند، گفت: امروز باید آگاهی خود را بالا ببریم و دشمن را به خوبی بشناسیم.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا بیش از ما به این مذاکرات نیاز دارد وگرچه تهدید سختی‌هایی همراه دارد اما نباید از همه چیزمان دست بکشیم و بر روی آن متمرکز شویم.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی تأکید کرد: آمریکا تمام گزینه‌ها را در این ۳۵ سال اخیر به کار برده و در همه گزینه‌ها شکست خورده است.

استاد عالی حوزه علمیه با بیان اینکه در مذاکرات نباید ذره‌ای از حق خود کوتاه بیاییم، گفت: نظام آمریکا اقتدار سابق را ندارد و رو به افول است و این درست نیست که از ما راستی آزمایی بخواهند.

وی تأکید کرد: نظام اسلامی هیچ‌گاه دروغ نمی‌گوید و زمانی که رهبری فتوا دهند سلاح هسته‌ای حرام است به آن عمل خواهیم کرد لذا آن‌ها باید راست بودن حرف‌ها و وعده‌های خود را اثبات کند.

آیت الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: امیدواریم تیم مذاکره کننده پای خط‌‌های قرمز نظام بایستد و در مذاکرات با اقتدار عمل کند.

وی در سخنان خود مهم‌ترین اهداف و مقاصد نظام اسلام را حمایت از حقوق جهان اسلام و مسلمانان و کوتاه کردن دست استکبار و ایستادگی در برابر آنان دانست.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.