قادری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ضرورت واقع‌بینی در مذاکرات هسته‌ای

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است برخی با تأکید بر روی تحریم‌ها و برخی با انکار آن، نان می‌خورند اما واقعیت این است که باید متوجه واقعیت‌ها در مذاکرات باشند.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهداف کاسبان تحریم در راستای مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: نمی‌توان به تعابیر آن شکلی که هستند، معنا داد.

وی افزود: ممکن است عده‌ای بیش از حد دلواپس مسائل هسته‌ای باشند و عده‌ای هم بیش از حد خوشبین، که نه خوشبینی در این رابطه موضوعیتی دارد و نه دلواپسی بیش از حد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که مذاکرات باید به صورت واقعی مشاهده شود، متذکر شد: این نگاه بدین منظور نیست که باید به مذاکرات بی‌اعتنا باشیم و یا این که تمام توان کشور را در این موضوع هزینه کنیم.

وی تاکید کرد: صرف تمام توان کشور در موضوع مذاکرات هسته‌ای مطلوب نیست.

قادری در ادامه بیان داشت: در دو طرف تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران و گروه 1+5 حالت‌های افراط و تفریطی وجود دارد و هر طرفی دلایلی برای خود دارند که نمی‌خواهیم به آن دلایل بپردازیم، اما آن چیزی که به آن معتقدیم این است که باید مباحث تحریم‌ها را به صورت واقعی دید و به طور جدی دنبال کرد، که این امر با موضع گیری‌های افراطی و تفریطی راهی به پیش نمی‌برد.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: عده‌ای معتقدند که اگر توافق صورت گیرد، تمام مشکلات حل خواهد شد و عده‌ای هم می‌گویند که تحریم‌ها قابل حل نیست و مشکل ما تحریم نبوده است، اما به هر حال ممکن است برخی هم باشند که با تأکید بر روی تحریم‌ها نان بخورند و عده‌ای هم با انکار تحریم‌ها به منافع خود دست پیدا کنند که باید متوجه واقعیت‌ها در مذاکرات باشند و واقعیات مذاکرات را مشاهده کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، تحریم ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار