یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است آورده سیاسی پرونده صندوق رفاه دانشجویی برای اردوگاه‌ها و جناح‌ها سیاسی کشور قابل ملاحظه است.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بررسی پرونده 32 هزار میلیاردی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم دولت دهم گفت: ابهامات زیادی در این پرونده وجود دارد.

وی افزود: معتقدم بهترین مرجعی که می‌تواند ابعاد این پرونده را به خوبی بررسی کند، قوه قضاییه خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متذکر شد: در حال حاضر کمیسیون در رابطه با پرونده مذکور هنوز به نتایج مطلوبی دست پیدا نکرده تا بتواند در این رابطه اظهارنظر مشخصی داشته باشد.

فیاضی تأکید کرد: آنچه که از سوی طرفین در این پرونده در جلسه کمیسیون گفته و شنیده شد، همواره ما را به این نتیجه رساند که این پرونده باید در دستگاه قضایی بررسی شود.

وی تصریح کرد: بدون شک این پرونده، پرونده مهمی بوده و مدارک و مستندات باید از سوی دستگاه قضا مورد بررسی قرار گیرد تا در خصوص این پرونده رأی صادر شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که نباید به راحتی از کنار این پرونده عبور کرد، اظهار داشت: در صورت وجود تخلفات در این پرونده باید برخورد قاطعانه‌ای از سوی دستگاه قضا مبنی بر متخلفان این پرونده صورت پذیرد.

فیاضی در ادامه با اشاره به شائبه سیاسی شدن پرونده 32 هزار میلیاردی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم دولت دهم، متذکر شد: طبیعی است این پرونده بلافاصله پس از موضع‌گیری اشخاص، وجهه سیاسی پیدا کند.

وی تصریح کرد: بدون شک نتیجه سیاسی این پرونده برای اردوگاه‌ها و جناح‌های مختلف سیاسی، قابل ملاحظه است و جناح‌ها هم بیشتر به دنبال همین  هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نتایج سیاسی طرفین و اردوگاه‌ها اگر برای احقاق حقوق مردم و دلسوزی برای آن‌ها باشد، جا دارد هر تلاشی برای آن انجام شود؛ در غیر این صورت باید از سیاسی شدن این پرونده، پرهیز کرد و کار را به دست دستگاه قضا سپرد.

گفتنی است رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  چندی پیش در رابطه با این پرونده گفت:  ریاست فعلی صندوق رفاه معتقد است سه شرکتی که صندوق رفاه با آنها برای افزایش سرمایه خود قرارداد بسته٬ اقدام به تعریف پروژه‌های صوری برای عقد قرار داد با صندوق رفاه کرده و این پروژه‌ها تماما به صورت صوری بوده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: براساس گفته‌های مسئولان سابق صندوق رفاه٬ این صندوق با مجوز هیات امنا اقدام به سرمایه‌گذاری برای افزایش سرمایه صندوق در سه شرکت کرده که این اقدام با توجه به اساسنامه صندوق رفاه انجام شده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، پرونده ، صندوق ، دانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار