گزارش/

آیا "کشتی شاهد" در یمن پهلو می‌گیرد؟

اگر حمله‌ای به کشتی "نجات" شود، ایالات متحده باید نگران گروگان‌هایش در تنگه "هرمز" باشد و این یک بلوف نیست و موشک‌های "HY2 " و "مین‌های دریایی" در دفاع مقدس اراده جدی نیروهای مسلح را برای مقابله با هر گونه تهدیدی نشان دادند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ چند روزی است که از سفر کشتی نجاتی که حامل 2500 تن کمک‌های امدادی و غذایی و پزشکی به مقصد "یمن" است، می‌گذرد و سوالاتی درباره احتمال جسارت ناوگروه "ائتلاف عربی" مطرح می‌شود.

پس از حملات بی‌رحمانه ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به "یمن" و کمک‌های لجستیکی و اطلاعاتی ائتلاف غربی به رهبری آمریکا، بحران انسانی در یمن روز به روز خود را بیشتر نشان می‌دهد.


عربستان به دنبال نسل کشی در "یمن" است

ئتلاف عربی غربی از جنگنده‌های پیشرفته کلاس فانتوم (F-15 Scan Eagle/Strike Eagle) استفاده می‌کند تا با ایجاد ویرانی‌های انبوه در زیرساخت‌های "یمن" تمام ارزش‌های انسانی را زیرپا گذاشته و عربستان با هدف قرار دادن بیمارستان‌ها، کارخانه‌های آرد و کامیون‌های مواد غذایی را  نشان می‌دهد، به دنبال نسل کشی در "یمن" است.


**سردار نقدی: بمباران‌های بی‌هدف به منظور از بین بردن زیرساخت‌ها

سردار سرتیپ "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ ضمن اشاره به ناتوانی سعودی‌ها در سرکوب انقلاب مردمی "یمن" اظهار داشت: آن‌ها با بمباران‌های بی‌هدف و مورد اصابت قرار دادن زیرساخت‌های "یمن" و هم چنین کارخانه‌های آرد و کامیون‌های حامل مواد غذایی دست به جنایت می‌زنند.


**تلاش غرب برای منصرف کردن کشتی نجات از ماموریت خود

هواپیمای حامل کمک‌های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران دو بار پیش از این توسط جنگنده‌های آل سعود تهدید شد و کمک‌های بشر دوستانه کشورمان به دست مردم مظلوم "یمن" نرسید اما این بار کشتی حامل کمک‌های بشر دوستانه از سوی هلال احمر راهی بندر "الحدیده" یمن شده تا پیام صلح و دوستی ملت ایران را به آنها برساند که مثل همیشه مقامات و رسانه‌های غربی سعی دارند تا با تهدید و فشار و برخی سخنان ناکارآمد این کشتی را از ماموریت خود منصرف کنند.



کشتی نجات کجاست؟/ آیا ائتلاف جسارت می‌کند/ پذیرایی با موشک‌های XY2 و مین‌های دریایی/ Triple Response واکنش ایران به تعرض هر ائتلافی است


**سردار جزایری: اگر جمهوری اسلامی ایران تشخیص دهد به مردم یمن کمک خواهد کرد

سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری"  معاون ستاد کل نیروهای مسلح ضمن هشدار شدیدالحن به ائتلاف عربی درباره ممانعت از حرکت کشتی "نجات" ایرانی گفت: صراحتا اعلام می‌کنم که خویشتن داری جمهوری اسلامی ایران حد و اندازه‌ای دارد.

وی ادامه داد: اگر روزی مردم "یمن" نیاز داشته باشند، جمهوری اسلامی ایران به تشخیص خود عمل خواهد کرد.


**تعیین تکلیف پنتاگون

مقامات وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" هم اصرار دارند که کشتی نجات نه در "یمن" بلکه در بندر "جیبوتی" پهلو بگیرد که این اصرار تامل برانگیز نشان می‌دهد که آن‌ها با روند ایجاد دمکراسی و حل بحران انسانی در "یمن" مخالفند و تلاش می‌کنند برای جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف کنند.

مقامات غربی و عربی معتقدند  کشتی نجاتی که هم اکنون در مسیر یمن است، یا نباید پهلو بگیرد و یا قبل از پهلو گرفتن حتما باید بازرسی شود.

البته ناوگروه 34 نیروی دریایی ارتش با ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "البرز" و ناوگان وابسته به آن آماده دفاع و اسکورت کشتی ایرانی خواهند بود و بعید است که بازرسی صورت بگیرد.


**کشتی نجات کجاست؟

"ناصر چرخ‌ساز" رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت مساعد کشتی "نجات" گفت: هیچ گونه بازرسی از این کشتی صورت نگرفته و به مسیر خود به سمت "بندر صلاله" در حرکت است و پس از آن تعیین مسیر خواهد داد.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب کشتی یادآور شد: تمام افراد کشتی در سلامت کامل هستند.


کشتی نجات کجاست؟/ آیا ائتلاف جسارت می‌کند/ پذیرایی با موشک‌های XY2 و مین‌های دریایی/ Triple Response واکنش ایران به تعرض هر ائتلافی است


**آیا ائتلاف جسارت می‌کند؟

نمی‌توان از هم اکنون پیش‌بینی کرد که آیا ائتلاف به کشتی نجات جمهوری اسلامی که توسط "هلال احمر" برای حل مشکلات مردم مظلوم "یمن" تدارک دیده شده، تجاوز می‌کند یا نه اما اگر این اتفاق بیفتد به گفته سردار "جزایری" معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصمیمات لازم را خواهد گرفت.

اگر حمله‌ای به کشتی نجات شود، ایالات متحده باید نگران گروگان‌هایش در تنگه "هرمز" باشد و این یک بلوف نیست و موشک‌های "HY2 " و "مین‌های دریایی" در دفاع مقدس، اراده جدی نیروهای مسلح را برای مقابله با هر گونه تهدیدی نشان دادند و امروز هم " Triple Response " واکنش جمهوری اسلامی ایران به تعرض هر ائتلافی است.



واکنش های سه گانه چیست؟

واکنش‌های سه گانه سپاه پاسداران (Triple Response of IRGC)؛  لازم است تا دوباره یادآوری شود که استفاده از موشک‌های بالستیک با دقت 8.5 متر و موشک‌های نقطه‌زن که بردی معادل 200 مایل دارند و استفاده از پاترول کرفت‌ها (Patrolcraft) و مین‌های جنگی (Mine Warfare) شرایط سختی را در تنگه "هرمز" برای آمریکا فراهم می‌کند و حضور ناوهای جنگی ایران را نگران نخواهد کرد.

می‌توان گفت گروگان‌هایی که آمریکا در منطقه دارد از جمله کشتی‌های تجاری و پایگاه‌های نظامی بسیار قابل دسترس برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند و اگر تعرضی به کشتی "نجات" شود واکنش‌های سه گانه (همانطور که توضیح داده شد) پتانسیل‌های فراوانی را برای مقابله به مثل ایجاد می‌کنند و طبق گفته فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در ارتش و سپاه و ستاد کل، جمهوری اسلامی ایران در حفظ منافع خود بسیار جدی است.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۲:۴۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
افتخار میکنم که ایرانیم.
Iran (Islamic Republic of)
عیسی حیدری
۰۶:۰۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
دیگه کوتاه اومدن بخاطر اسلام ومسلمین بسه این سعودیهای احمق پروتر میشن
درودبر سربازان شجاع ایران اسلامی
مرگ بر ال سعود کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۲۰:۲۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
به کشورم افتخار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۱۳:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
درود برنیروهای مسلح ایران اسلامی.نفرین بر منافغین و کفار
آخرین اخبار