عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی طرح جامعی از حقوق ملت ایران هراست خواهند کرد و نمایندگان اجازه نخواهند داد توافقی به ضرر ملت ایران امضا شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران سیدحسین نقوی‌حسینی در پیش خطبه نماز جمعه امروز (25اردیبهشت ماه)  اظهار داشت: آمریکایی‌ها خودشان را کدخدای دنیا می‌دانند و فکر می‌کنند اگر در هر جای دنیا که اتفاقی می‌افتد، آمریکا حضور نداشته باشد، تروریسم و خشونت اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به این که مثلث صهیونیست، آل سعود و آمریکا برای برخورد با انقلاب مردمی یمن شکل گرفته، بیان کرد: قریب به دو ماه است که مردم بی پناه و مظلوم یمن تحت شدیدترین تجاوزات و تهاجمات قرار گرفته‌اند.

نقوی‌حسینی تاکید کرد: آن‌ها از پیشرفته‌ترین سلاح‌ها در جنگ با یمن استفاده کرده و یمن را به عنوان آزمایشگاه سلاح‌های خودشان تبدیل کرده‌اند، این سلاح‌ها برای اولین بار است که استفاده می‌شود و مشخص نیست سلاح انفجاری، حرارتی و .... است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: در یمن 4 هزار نفر به خاک و خون کشیده شدند که اغلب آن‌ها زنان و کودکان هستند و 7 هزار نفر مجروح شدند و مشغول دست و پنجه نرم کردن با زندگی هستند؛ مجروحینی با جراحت‌های سنگین و قطع عضوکه بدون بیمارستان و بهداشت و درمان با زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این نماینده مجلس  در ادامه افزود: این مردم با روحیه انقلابی عصبانیت آمریکا و آل سعود را برانگیختند، 900 مکان عمومی در یمن با خاک یکسان شده و این مکان‌ها نه پادگان نظامی بوده و نه جایی که سلاح در آن وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این که فاجعه انسانی در یمن در حال وقوع است و جامعه جهانی و سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و کسانی که برای اعدام یک قاچاقچی بیانیه صادر می‌کنند، قطع نامه‌ای برای کشوری که حرکت مردمی دارد، صادر کرده است، اظهار داشت: اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل کجا هستند.

نقوی‌حسینی با بیان این که کشورهایی به نام حقوق بشر و مبارزه با تروریسم و حفظ حقوق کودکان و زنان تجاوز می‌کنند، ادامه داد: رژیم آل سعود بیش از یکصد سال است که با یک حکومت موروثی و مرتجع بر یک ملت حکومت می‌کند و نه از آن‌ها رای گرفته و نه حقوق بشر و شهروندی را رعایت می‌کنند حتی زنان در خانه محبوسند و چنین حکومتی نمی‌تواند حاکمیت مردم سالاری و متکی به آرای مردمی و ارزش های دینی را تحمل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: رژیم آل سعود می‌داند که اگر وحدت و یکپارچگی ملی و یک حکومت مردم سالار دینی در یمن مستقر شود پایه‌های حکومت سنتی و موروثی‌شان فرو خواهد ریخت.

این نماینده مجلس  با تاکید براینکه ایران منتظر اجازه هیچ ارگان بین‌المللی نخواهد ماند و کمک‌های بشر دوستانه را به یمن خواهد فرستاد، گفت: ما نمی‌خواهیم در تحولات یمن دخالت کنیم و اگر مداخله می‌کردیم آل سعود در همان اولین هفته محو بود و آن‌هایی که می‌گویند ایران دخالت کرده، می‌دانند که اگر این گونه بود چیزی از آل سعود باقی نمی‌ماند.

وی تصریح کرد: ما تحت تاثیر فشارها قرار نمی‌گیریم و کشتی نجات را با این هدف فرستاده‌ایم و در این کشتی غذا، آب و دارو برای کمک به 7 هزار مجروح فرستاده شده است.

نقوی‌حسینی تاکید کرد: باید تجاوزات یمن پایان یابد و اگر این تجاوزات ادامه داشته باشد ما از راه دیگری این تجاوزات را پایان خواهیم داد و باید گفتگوهای یمنی پس از پایان یافتن تجاوزات آغاز شود و هیچ قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی نمی‌تواند دخالت کند و باید جنایات و خساراتی که در یمن صورت گرفته ارزیابی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که رژیم آل سعود باید از سرنوشت صدام درس بگیرد، اظهار داشت: باید بداند که آلمان و انگلیس و فرانسه به صدام چراغ سبز نشان دادند و از سلاح‌های آن‌ها استفاده کرد اما پس از سیلی زدن ایران به صدام آن‌ها با مفتضح‌ترین روش آن را به گور فرستادند و باید بداند ادامه این راه سرنوشتش همین خواهد بود.

این نماینده مجلس با اشاره به این که آل سعود جایگاه خودش را در منطقه از دست داده، بیان کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید بداند که در مقابل ما دشمن قرار دارد و آن‌ها سیاست‌های دو گانه و کینه توزانه‌ای نسبت به ملت ما دارند و نباید اجازه دهند به هیبت، عظمت و عزت ملت ایران جسارتی شود و آن‌ها باید در مذاکرات سرداری کنند و بدانند ملت بزرگ ایران پشت سر آن‌ها هستند و ملت ایران به غیر از توافق خوب امکان و اجازه امضای توافق دیگری را نخواهد داد.

وی تاکید کرد: حقوق هسته‌ای ایران باید تمام و کمال و حق تحقیق و توسعه ایران در علوم هسته‌ای حفظ شود و بازرسی‌ها باید در چارچوب آژانس و قواعد بین‌المللی باشد و هم چنین تحریم‌ها باید یکجا لغو شود در غیر این صورت ملت ایران اجازه توافق نخواهد داد.

نقوی‌حسینی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی طرح جامعی از حقوق ملت ایران هراست خواهند کرد و نمایندگان اجازه نخواهند داد توافقی به ضرر ملت ایران امضا شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار