دبیر کل جمعیت هلال احمر خبر داد:

کشتی نجات ایران عازم یمن می‌شود/ ارسال 2500 تن محموله و اقلام امدادی به یمن

دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران از اعزام کشتی نجات ایرانی شامل، محموله و اقلام امدادی و همچنین چند امدادگر برای کمک به مردم یمن به این کشور خبر داد.

کشتی نجات ایران عازم یمن می‌شود/ ارسال 2500 تن محموله و اقلام امدادی به یمنبه گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران؛ علی اصغر احمدی دبیر کل جمعیت هلال احمر در حاشیه اختتامیه همایش بین‌المللی مدیریت سوانح و کاهش خطر پذیری حوادث در مناطق شهری در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر ایران برای کمک به آسیب دیدگان یمنی اظهار کرد: قبل از تهاجم عربستان سعودی به کشور یمن اقداماتی برای کمک به مردم یمن صورت گرفته است همچنین محموله‌هایی نیز ارسال شد در دو سه هفته گذشته با ممانعت سعودی‌ها برای ارسال محموله‌های امدادی به یمن مواجه شدیم کمک‌هایی که باید ارسال می‌شد. 
 
دبیر کل جمعیت هلال احمر در ادامه تصریح کرد: پروازهایی نیز به یمن صورت گرفت اما با بهانه‌های واهی از فرود هواپیمای ایرانی شامل محموله امدادی و همچنین مجروحان جنگی ممانعت به عمل آمد. 
 
احمدی در ادامه با اشاره به رایزنی‌ها در کشورهای خلیج فارس و صلیب سرخ گفت: به خاطر برخی مشکلات از جمله فراهم نبودن زیر ساخت فرودگاه یمن برای فرود هواپیما و همچنین ممانعت سعودی‌ها از ورود محموله‌های امدادی به این کشور آسیب دیده، یک فروند کشتی کمک‌های امدادی به نام کشتی نجات به سوی یمن اعزام خواهد شد. 
 
وی تصریح کرد: این کشتی بالغ بر 2500 تن ملزومات اقلام امدادی را برای کمک به آسیب دیدگان یمنی به همراه خواهد داشت. 
 
همچنین تعدادی از امداد‌گران و پزشکانی که تمایل به خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان یمن را داشتند به همراه این کشتی به یمن اعزام خواهند شد. 
 
احمدی در ادامه افزود: این کشتی روز شنبه بندر‌عباس را به سمت یکی از بنادر یمن ترک خواهد  کرد و با توجه به سرعت کشتی و مسائل دیگر، در یکی از بنادر یمن پهلو خواهد گرفت. 
 
دبیر کل جمعیت هلال احمر در ادامه تاکید کرد: این کشتی و ملزومات آن با هماهنگی صلیب سرخ، هلال احمر یمن انجام می‌شود همچنین از روزهای گذشته نامه‌ها  برای اعزام این کشتی به مقامات عربستانی ارسال شده است. 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کشتی ، تیم ، اعزام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار