دومين ماه بهار را بي شك بايد زيباترين ماه سال دانست چرا كه علاوه بر هواي مطبوع بي نظير، طبيعت نيز به اوج زيبايي و شكوه خود مي رسد. دست سخاوتمند طبيعت در اين روزها انواع ميوه ها و سبزيجات رنگارنگ را براي ما به ارمغان آورده كه واقعا حيف است خود را از مصرف آنها محروم كنيم.


 
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از قدس انلاین؛ 

توت فرنگي
آيا مي دانستيد كه توت فرنگي واقعا يك ميوه نيست؟ تعجب نکنید
 بخش قرمز و گوشتي توت فرنگي در حقيقت نهنج گل آن است و ميوه واقعي همان دانه هاي ريز زرد رنگ روي سطح است. طعم بي نظير توت فرنگي و خاصيت آنتي اكسيداني بالاي آن باعث شده تا جايگاه خاصي در انواع دسرها و سالاده هاي اين فصل پيدا كند.
توت فرنگي را مي توان دو تا سه روز در يخچال نگهداري كرد البته نبايد تا هنگام مصرف شسته و روي هم چيده شود. پاكت هاي بدون منفذ را نيز كنار بگذاريد زيرا ميوه بايد نفس بكشد.دقت كنيد كه توت فرنگي هاي پرورشي تحت مقدار بيشتري از انواع افت كش ها و سموم هستند و به همين دليل توصيه مي شود انواع طبيعي را انتخاب كنيد.

بادمجان
بادمجان در خاورميانه به " خاويار فقرا" معروف است زيرا پايه بسياري از غذاهاي محلي محسوب مي شود. طعم و مزه ويژه آن باعث شده تا به عنوان جايگزين مناسبي به جاي گوشت باشد. مقدار بسيار كم كالري و فيبر بالاي باعث شده تا براي كساني كه به تناسب خود اهميت مي دهند عالي باشد.
 مقدار بالايي آنتي اكسيدان به خصوص در پوست دارد كه البته دور ريخته مي شود.بادمجان اصلا سرما را دوست ندارد و يخچال محيط مناسبي براي نگهداري آن نيست. بهتر است پس از خريد در كوتاهترين زمان طبخ شود.

خيار
خيار يكي از بهترين سبزيجات براي روزهاي گرم است زيرا در چنين شرايطي نيز خنك مي ماند و دماي درون خيار هميشه 8 درجه كمتر از دماي محيط است.
 همچنين انتخاب مناسبي براي افرادي است كه به تناسب اندام خود اهميت مي دهند زيرا بسيار كم كالري است و 95% وزن آن را آب تشكيل داده است.خيار را مي توان 1 تا 2 هفته درون پاكت سبزيجات در يخچال نگهداري كرد. البته نبايد در مجاورت آن ميوه هايي مانند سيب كه اتيلن آزاد مي كنند قرار داد زيرا طعم تلخ آن را افزايش مي دهد.

ريواس
طعم ترش و منحصر به فرد ريواس باعث شده تا علاوه بر اينكه به شكل خام مصرف شود، در تركيب انواع خوراك هانيز طرفدار داشته باشد. مقدار بالاي فيبرهاي موجود در آن به خصوص فيبرهاي حل نشدني آن باعث شده تا انتخاب مناسبي براي تعادل چربي هاي خون و تنظيم عملكرده روده ها باشد.
ساقه هاي ريواس را بايد يك ساعت قبل از مصرف در آب سرد خيس كرد تا كاملا تميز شود.

رازيانه
رازيانه گياهي كوچك با طعم منحصر به فرد است كه براي همراهي با ماهي و ديگر خوراك هاي دريايي عالي خواهد بود. معمولا قسمت پايين ساقه كه شبيه پياز است مصرف مي شود اما برگ هاي آن نيز به خاطر مقدار بالاي تركيبات آنتي اكسيداني، خوراكي است.
رازيانه سفيد و يا سبز روشن و بويي شبيه به شيرين بيان دارد. بهتر است پيازهاي كوچكتر را انتخاب كرد زيرا نسبت به پيازهاي درشت تردتر هستند. اين گياه را مي توان چند روز در پاكت بدون منفذ نگه داشت اما توصيه مي شود هر چه زودتر مصرف گردد زيرا طعم خود را زود از دست مي دهد.
انتهای پیام / 
برچسب ها: بهترین ، میوه ، اردیبهشت ، سبزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار