سال گذشته 87 شهيد تقديم انقلاب کرده ایم

رئیس بنياد شهيد و امور ايثارگران در يکصد و چهلمين جلسه شوراي مشاوران و وزرا در امور ايثارگران، تصريح کرد: نیروی انتظامی برای حفظ امنیت در کشور شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است و در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، شوراي عالي فرهنگ ايثار و شهادت تشکيل مي شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي شهيدي محلاتي معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران افزود: قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران از اواخر سال 92 ابلاغ شد تا به امروز 71 درصد اجرايي شده و 29 درصد باقيمانده آن نيازمند تدوين آيين نامه در کميسيون اجتماعي دولت و تامين بودجه براي اجرايي شدن است. 

شهيدي افزود: از زماني که مسووليت اين بنياد را قبول کردم حدود 67 هزار از فرزندان ايثارگران بيکار بودند براين اساس اعلام شد افرادي که در بنياد شهيد مامور هستند را مرخص و افرادي که سي سال خدمت کرده اند بازنشسته شوند و فرزندان ايثارگران در اين بنياد و تعدادي در موسسات اقتصادي، هيات مديره، وزارتخانه ها و سازمانها به کار گرفته شوند. 

وي تاکيد کرد: هفته گذشته براساس آمار ارايه شده اعلام شد که ميزان فرزندان بيکار ايثارگران به 47 هزار نفر رسيده است.

شهيدي در ادامه گفت: هر چند امروز آمار بيکاري فرزندان ايثارگران کاهش يافته اما در آينده افزوده مي شود به همين دليل اين موضوع دغدغه و معضلي است که بايد اقداماتي براي اش انجام شود. 

شهيدي با اشاره به ايثارگري ماموران نيروي انتظامي افزود: ناجا در خدمات رساني به ايثارگران به صورت شايسته اي اقداماتي انجام داده و سال گذشته نيز 87 شهيد تقديم انقلاب کرده که اين عدد رقم بالايي است. 

شهيدي ادامه داد: خون شهدا حافظ انقلاب ما بود و اين معياري بود که امام آن را حاکم کرد و اين معيار همان فرهنگ ايثار و شهادت و فرهنگ عاشورا و امام حسين(ع) است. 

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران تاکيد کرد: بايد اين فرهنگ را حفظ کنيم که البته رهبر معظم انقلاب بارها در اين زمينه صحبت کرده اند و تاکيد داشته اند که هشت سال دفاع مقدس صرفا به يک برهه زماني ارتباط ندارد و گنجينه عظيمي است که هميشه بايد از آن استفاده کنيم و از سوي ديگر اين فرهنگ بايد در کشور حاکم شود. 

حجت الاسلام شهيدي افزود: ايستادگي و جانفشاني ديروز ايثارگران، امنيت امروز ما را به ارمغان آورده است و اگر امروز خطري پيش آيد همين ايثارگران به صحنه آمده و آنها حق بزرگي بر گردن ما دارند. 

وي افزود: حقوقي که از شهدا و ايثارگران ادا مي شود در برابر فدارکاري هاي آنها هيچ است. ايثارگري که سي سال روي ويلچر نشسته را با چه خدماتي مي توان ايثارش را جبران کرد؟ آيا با پول اين مساله قابل جبران است؟ هيچ خدمتي جبران کاري که آنها کرده اند را نمي کند.

رئيس بنياد شهيد ادامه داد: موضوع نشر فرهنگ ايثار و شهادت بر اساس ماده 63 قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران بايد امسال در اولويت کاري تمام سازمان ها قرار گيرد.

معاون رئيس جمهور با اشاره به گزارش ارائه شده از سوي سازمان ها به مناسبت 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا و ايثارگران گفت: مقام معظم رهبري نسبت به اين گزارشات رضايت داشته اند که رضايت ايشان براي ما بهترين هديه است. وقتي که ايشان راضي باشند خدا و پيغمبر و همچنين روح شهدا از ما راضي خواهد بود.

شهيدي محلاتي با بيان اينکه ناجا از جمله دستگاه هايي بوده که نمره خوبي در اين زمينه کسب کرده است گفت: دبيرخانه نشر فرهنگ ايثار و شهادت در بنياد شهيد فعال شده و جلسه هيات امنا با رياست رييس جمهوري به زودي تشکيل، برنامه هاي آن مصوب و به وزرات و سازمان ها ابلاغ مي شود.

شهيدي اضافه کرد: مساله اشتغال فرزندان ايثارگران دغدغه است که بايد راهکاري براي آن انديشده شود.

وي تصريح کرد: البته موضوع بيکاري و اشتغال از مشکلات کشور است که با وجود تحريم ها، ارزان شدن بهاي جهاني نفت و ساير مسائل از جمله بودجه فعلي کشور، بيکاري در کشور زياد است و دولتمردان بايد در اين زمينه اقداماتي انجام دهند.

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران اضافه کرد: شوراي اشتغال با رياست رييس جمهوري تشکيل و برنامه ريزي هاي لازم انجام مي شود اما بنياد شهيد نيز بايد در اين زمينه راهکاري بيانديشد؛ طبق قانون 25 درصد استخدام ها بايد از فرزندان ايثارگران انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار