مقام‌های دفاعی کشورهای حوزه دریای بالتیک خواستار حضور دائم ناتو شدند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش لیتوانی دیروز اعلام کرد کشورهای حوزه دریای بالتیک خواستار حضور دائم نیروهای ناتو در کشورهایشان برای مقابله با تحرکات نظامی روسیه هستند.

کشورهای حوزه بالتیک شامل لیتوانی، استونی و لتونی می شوند و هر سه آنها عضو اتحادیه اروپا هستند، از جمعیت روس تبارهای قابل توجهی نیز برخوردارند.

مقام های این 3 کشور مدعی گسترش فشارهای روسیه همزمان با آغاز ناآرامی ها در شرق اوکراین شده اند. "ولادیمیر پوتین"، سال گذشته خواستار تأمین امنیت روس تبارها در سراسر اتحادیه سابق جماهیر شوروی شده بود.

"میندوگاس نمونتاس"، سخنگوی ارتش لیتوانی نیز گفته است: "به دنبال شرایط امنیتی منطقه، مقام های دفاعی کشورهای حوزه بالتیک رسماً خواستار استقرار دائمی یکی از تیپ‌های ناتو از سوی «فرماندهی عالی متحده اروپا» در چارچوب اهداف بازدارنده در این 3 کشور هستند."

مأموریت این تیپ، اعزام گردان های خود به صورت چرخشی به هر یک از کشورهای مذکور با مدیریت سازمان ناتو خواهد بود. هر یک از تیپ های نظامی ناتو به طور معمول، بین 3 تا 5 هزار سرباز را در قالب چندین گردان در بر می گیرد.

از آوریل (فروردین) سال گذشته 150 نیروی ارتش آمریکا در هر یک از کشورهای حوزه دریای بالتیک و لهستان مستقر شده اند. کشورهای عضو ناتو نیز سربازانی با همین تعداد را برای پیوستن به نیروهای آمریکایی به صورت چرخشی اعزام می کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ناتو ، بالتیک ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار