عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفت گفت: هم‌اکنون سازندگان تجهیزات نفت به دلیل نبود نقدینگی و عدم اجرای تعهدات از طرف وزارت نفت مبنی بر تعدیل قیمت قراردادهای سازندگان، با مشکل مواجه هستند.

وزارت نفت قدم جدی برای حمایت از سازندگان داخلی برنداشته استعلیرضا درویشی عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مشکلات سازندگان اظهار داشت: بزرگترین چالشی که سازندگان داخلی با آن مواجه هستند نبود نقدینگی به دلیل عدم اجرای تعهدات از طرف وزارت نفت است به طوری که در رابطه با قراردادهایی که چهار سال پیش امضا شده است، افزایش قیمت ارز و تعدیل قیمت در این قراردادها لحاظ نشده است.

وی تصریح کرد: وزارت نفت برای سازندگان تجهیزات نفتی قدمی جدی برنداشته است و فرمول‌های ارائه شده از سوی این وزارتخانه بیشتر داده‌هایی است که برای پروژه‌های ساختمانی کاربرد دارد.

درویشی افزود: هم‌اکنون بزرگترین مصیبت سازندگان نبود نقدینگی به دلیل عدم ایفای تعهدات از طرف وزارت نفت است.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفت درخصوص انحلال شرکت کالای نفت تهران اظهار داشت: انحلال این شرکت به درستی صورت گرفته چرا که قبلا این شرکت کار مناسبی برای سازندگان انجام نمی‌داد و کل نیازهای سازندگان از طریق شرکت‌های پشتیبانی نفت تأمین می‌شد.

وی ادامه داد: اگر با انحلال این شرکت، شرکت پشتیبانی نفت به وظایف اصلی خود عمل ننماید نمی‌توان آینده روشنی را برای سازندگان تجهیزات نفتی پیش‌بینی کرد.

وی درخصوص منشور توان حداکثری حمایت از ساخت داخل گفت: با گذشت بیش از 10 سال است که مصوبه این موضوع هنوز توان داخلی به صورت کامل در کشور مورد حمایت قرار نمی‌گیرد و متأسفانه ما فقط قوانین را تصویب می‌کنیم و در اجرا مشکل داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار