مدیر شیلات و آبزی پروری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان 480 مزرعه آبزی پروری دارد گفت: از این تعداد چهار مزرعه مجهز به سیستم مدار بسته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛ بورانی گفت: طی سال گذشته استان زنجان با تولید بیش از 10 هزار و 200 تن گونه ماهیان سردآبی قزل آلا و گونه های گرم آبی برای 1700 بهره بردار ، مبلغی بالغ بر 114 میلیارد تومان درآمد ناخالص داشته است.

وی افزود: استان زنجان با متوسط رشد بالای 30 درصد رتبه‌ی اول کشوری در زمینه‌ی توسعه و رشد آبزی پروری را به خود اختصاص داده است.

این مسئول ادامه داد:همچنین کسب رتبه برتر در آموزش متقاضیان و فعالان آبزی پروری  نشان از علاقه‌مندی مردم و کشاورزان به احداث مزارع پرورش ماهی در کنار سایر فعالیت‌هایشان هستند.

مدیر شیلات وآبزی پروری استان زنجان با اشاره به استقبال کشاورزان استان به احداث مزارع پرورش ماهی گفت: بیش از 70 درصد آبزی پروران استان زنجان را کشاورزان تشکیل می‌دهند که به منظور استفاده بهینه از منابع آبی خود در مجاورت آن نسبت به احداث استخرهای خاکی یا بتنی پرورش ماهی اقدام کرده اند، تا با هدایت پسماند‌های خروجی، قابلیت باروری خاک و محصولات کشاورزی را افزایش بخشد.

بورانی اضافه کرد: این آبزی پروران، خروجی استخرها را برای آبیاری اراضی کشاورزی هدایت می‌کنند و بر اساس مطالعات انجام شده به ازای هر تن ماهی قزل آلای تولیدی حدود 150 کیلوگرم در مصرف کودهای شیمیایی فسفاته و نیتراته صرفه جویی می‌شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: مزرعه ، آبزی پروری ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.