انتشار خبرهایی در ارتباط با ميزان خرده‌فروشی در آمريکا علت کاهش ارزش سهام در بازار آسيا اعلام شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، ارزش سهام در بازار توکيو 55 صدم درصد، ارزش سهام در بازار سيدني 75 صدم درصد ، در بازار هنگ کنگ 10 صدم درصد و در شانگهاي 56 صدم درصد کاهش يافت. اين در حالي است که ارزش سهام در بازار سئول 18 صدم درصد افزايش داشت.

پس از آن که وزارت بازرگاني آمريکا اعلام کرد ميزان خرده فروشي - که بخش مهمي از هزينه هاي مصرف کنندکان را تشکيل مي دهد - در ماه آوريل کاهش  يافته است ، دلالان در آمريکا با نااميدي مواجه شدند. ميزان خرده فروشي در آمريکا در ماه مارس با افزايش يک مميز يک دهم درصدي همراه شده بود.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از هنگ کنگ، راس کوئستريخ Russ Koesterich تحليل گر ارشد در بازار سرمايه گذاري در موسسه بلک راک اعلام کرد:« در حالي که رشد اقتصادي آمريکا در حال بهبود است اما سرعت رشد اقتصادي آمريکا بر اساس انتظارات سرمايه گذاران نخواهد بود.»

در وال استريت نيز شاخص سهام داو جونز چهار صدم درصد، اس اند پي 500، سه صدم درصد کاهش يافت اما شاخص سهام نزدک با افزايش 11 صدم درصدي همراه شد.

در بازار ارز، ارزش دلار در مقابل يک کاهش يافت و با 119 مميز 15 ين داد و ستد شد. در بازار نيويورک ، هر دلار در مقابل 119 مميز 83 ين معامله شده بود. 

هر يورو نيز در مقابل يک مميز 1355 دلار و 135 مميز 36 ين داد وستد شد.

با اين حال، دلالان به ميزان بين مقامات يونان و وام دهندگان به اين کشور چشم دوخته اند . اين نگراني وجود دارد در صورتي که يونان نتواند بدهي هاي خود را پرداخت کند ممکن است از منطقه يورو خارج شود که تأثيراتي منفي بر جهان خواهد داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، کاهش ، شاخص ، سهام ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار