کاهش شاخص سهام در بورس‌های آسیایی

شاخص سهام امروز پنجشنبه در اغلب بازارهای بورس آسیا کاهش داشت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، با افزایش ارزش ین در برابر دلار، ارزش سهام توکیو یک ممیز 91 صدم درصد کاهش داشت و از ارزش سهام هنگ کنگ 39 صدم درصد کاسته شد. 

ارزش سهام سیدنی و سئول نیز به ترتیب 71 صدم درصد و 52 صدم درصد کاهش داشت و شاخص سهام شانگهای همچنان ثابت بود. 

ارزش سهام در بازار آسیا در پی آن کاهش یافت که وزارت بازرگانی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در حد فاصل ماه های ژانویه تا فوریه دو دهم درصد بوده است که نسبت به رقم یک درصدی که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند کاهش نشان می‌دهد. 

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد کاهش رشد اقتصادی این کشور تا حدودی ریشه در عوامل ناپایدار دارد و رشد اقتصادی باید با روندی متعادل همچنان ادامه یابد. 

این اظهارات نشان از آن دارد که بانک مرکزی آمریکا همچنان درصدد افزایش نرخ بهره در ماه های آینده است اگرچه ممکن است این اقدام برخلاف انتظار بسیاری از تحلیلگران در ماه ژوئن صورت نگیرد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از هنگ کنگ، انتشار چنین اخبار و اطلاعاتی موجب شد تا شاخص سهام در بازار وال استریت نیز آهنگ نزولی داشته باشد و از ارزش سهام داو جونز 41 صدم درصد، اس اند پی 37 صدم درصد و نزدک 63 صدم درصد کاسته شود. 

در همین حال از ارزش دلار در برابر ین نیز کاسته شد و هر دلار بامداد پنجشنبه 118 ممیز 92 ین معامله شد. این در حالی است که پیش‌تر هر دلار در بازار نیویورک 119 ممیز دو صدم ین به فروش رسیده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، کاهش ، شاخص ، سهام ، بورس ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار