ممکن است کاخ سفید این مسئله را انکار کند، اما حضور ناهمگن سران کشورهای منطقه خلیج فارس در نشستی که اوباما ترتیب برگزاری آن را داده است، نشانه نارضایتی آنها از سیاست های آمریکا است.

تلاش اوباما برای جلب اعتماد متحدان دیرین آمریکا در خاورمیانه بی‌نتیجه ماند
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی واشینگتن پست، "ملک سلمان،" پادشاه عربستان قصد ندارد از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که به طور علنی به مذاکرات هسته ای اوباما با ایران حمله می کند، تقلید کند اما تصمیم وی مبنی بر شرکت نکردن در اجلاس کمپ دیوید پس از آن که کاخ سفید خبر حضور او را اعلام کرده بود و عدم حضور سه تن دیگر از سران منطقه در این نشست نشان می دهد تلاش های دولت اوباما به منظور اعتمادسازی برای این متحدان دیرین آمریکا در خاورمیانه بی‌نتیجه مانده است. درک علت نارضایتی اعراب دشوار نیست. 

اوباما درحالی که تاکید می کند برای ارتقای موقعیت دفاعی آنها و رفع نگرانی هایشان در زمینه تنش زدایی بین آمریکا و ایران آمادگی دارد، اقدامات چندانی انجام نمی دهد. 

به طور قطع نظر کنگره هم درمورد پیمانی که آمریکا را به دفاع از دوحه یا فروش سلاح به عربستان ملزم کند، به گونه ای که قدرت نظامی این کشور در سطح اسرائیل قرار گیرد، مساعد نخواهد بود. 

این عاقلانه نخواهد بود که آمریکا تلاش کند تعاملاتش با ایران را از طریق حمایت کورکورانه از سرکوب های داخلی عربستان یا مداخله عجولانه و بدون برد این کشور در یمن متوازن سازد. 

گفته می‌شود اوباما امروز در واشینگتن و فردا در کمپ دیوید با سران کشورهای منطقه خلیج فارس دیدار می‌کند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار